10 lat systemu ratującego życie
Mija 10 lat od wprowadzenia w Klasie S przewidującego systemu ochrony PRE-SAFE, który łączy elementy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Dziś jest dostępny w 14 modelach Mercedes-Benz - od Klasy A do S.
Niemal 60 proc. sprzedanych w 2012 r. Mercedesów zostało wyposażonych w PRE-SAFE. Wraz z premierą najnowszej Klasy S otrzyma on kolejne nowe funkcje. Zasadniczą jego cechą jest sposób, w jaki łączy fazę przed wypadkiem z fazą samego wypadku. W przeszłości systemy pasywnego bezpieczeństwa (np. poduszki powietrzne czy napinacze pasów) nie były uruchamiane aż do chwili zderzenia.
PRE-SAFE uruchamia prewencyjne środki ochrony kierowcy i pasażerów, których celem jest przygotowanie ich do zderzenia, by pasy i poduszki mogły spełnić swoją funkcję. Dodatkowo ingerencja środków ochronnych jest odwracalna - jeśli wypadku uda się uniknąć to działanie napinaczy pasów zostaje automatycznie cofnięte, a pasażerowie mogą ustawić fotele i szyberdach w poprzedniej pozycji.
System jest aktywowany gdy dochodzi do awaryjnego hamowania, poważnej pod- lub nadsterowności, krytycznych manewrów lub poważnej ingerencji adaptacyjnego układu Brake Assist. PRE SAFE jest połączony też z ESP. PRE-SAFE korzysta z informacji dostarczanych przez czujniki radarowe krótkiego zasięgu umieszczone w przednim zderzaku.
Nowa generacja Klasy S wzbogaci system o funkcje uniknięcia potrącenia pieszego i uderzenia przodem samochodu w inny pojazd w ruchu miejskim, ograniczyć skutki uderzenia w tył auta i zwiększyć ochronę zapewnianą przez pasy bezpieczeństwa.
Co ciekawe, inspiracją dla systemu było zachowanie...kota. Gdy inżynier Mercedesa- Karl-Heinz Baumann obserwował swoją córkę podczas zabawy z kotem to zauważył, że zwierzę odwraca się i rozciąga przed upadkiem, by upewnić się, że znajduje się w najlepszej pozycji do lądowania.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl