10 lat Rolls-Royce’a Phantoma
Rolls-Royce świętuje 10-lecie swojego flagowego modelu Phantom. Rocznica jest okazją do podsumowania rozwoju brytyjskiej marki pod rządami BMW.
W świecie limuzyn króluje jedna marka. Rolls-Royce oferuje swoim klientom wszystko czego potrzebują - komfort, luksus, moc i, przede wszystkim, styl. Klasyczny i ponadczasowy wygląd oraz elegancja, której brakuje innym autom czynią z brytyjskich limuzyn wyjątkowe środki transportu. Rolls-Royce przez dziesiątki lat radził sobie to lepiej, to gorzej, ale zawsze stanowił synonim luksusu. Dzięki BMW marka z Goodwood odnotowuje rekordowe wyniki sprzedaży.
Niemcy przejęli Rolls-Royce’a w 1998 i od razu zabrali się za tworzenie nowej flagowej limuzyny. Efektem tych prac był model Phantom, który trafił do pierwszego klienta 1 stycznia 2003 roku. Z miejsca stał się hitem (co w tej klasie oznacza blisko 1000 sprzedanych egzemplarzy rocznie). Sukces zawdzięcza ponadczasowemu stylowi. Przez 10 lat auto przeszło jedynie drobne zmiany i nadal wygląda jak nowy model.
Na samym początku produkcji tego modelu Rolls-Royce zatrudniał 400 pracowników, którzy wytwarzali zaledwie 1 samochód dziennie. Dzisiaj w fabryce pracuje 1400 osób, a każdego dnia jej bramy opuszcza nawet 20 aut. Za tym sukcesem stoi właśnie Phantom, który w 2007 roku otrzymał wersję bez dachu, natomiast rok później coupe. Najpopularniejszym dzisiaj modelem brytyjskiej marki jest mniejszy Ghost, który bazuje na BMW serii 7.
Torsten Müller-Ötvös, szef Rolls-Royce’a, podkreślił dumę z faktu, że „najsłynniejsza marka na świecie” przeżywa swój renesans. Może też być pewien, że mimo wieku Phantom nadal będzie cieszył się powodzeniem.
sj, moto.wp.pl