Trwa ładowanie...
03-08-2012 08:33

1,5 mln Toyot RAV4 do serwisu na całym świecie

1,5 mln Toyot RAV4 do serwisu na całym świecieŹródło: zdjęcie producenta
d2h8ugn
d2h8ugn

Toyota poinformowała o akcji serwisowej modelu RAV4, która dotyczy możliwości poluzowania się nakrętki mocującej śrubę regulującą zbieżność tylnych kół. Japońska marka pracuje nad rozwiązaniem problemu i wkrótce powiadomi właścicieli samochodów o planach usunięcia usterki.

Problem dotyczy bardzo popularnego SUV-a, co oznacza, że na całym świecie akcja serwisowa może objąć aż 1,5 mln samochodów. Amerykański oddział producenta poinformował, że wadliwa nakrętka znalazła się nie tylko w autach Toyoty z lat modelowych 2006-2011, ale też w Lexusach HS 250h z roku modelowego 2010. Polski oddział japońskiej marki ustala liczbę samochodów, których dotyczyć będzie akcja serwisowa i w momencie ustalenia pełnej listy powiadomi właścicieli. Akcja serwisowa zostanie przeprowadzona na koszt Toyoty.

- Akcję, według mojej wiedzy, prowadzimy wyłącznie prewencyjnie - tłumaczy Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. - Nigdzie na świecie nie odnotowano przypadków rozłączenia się z tego powodu tylnego zawieszenia. Chodzi o zamocowanie śruby regulującej zbieżność tylnych kół. Nie było z tego powodu żadnych wypadków. Według naszej wiedzy nie ma ryzyka w codziennej eksploatacji, ale jeśli serwis dokona regulacji zbieżności tylnych kół istnieje prawdopodobieństwo, że może dojść do poluzowania elementów tylnego zawieszenia. Zaznaczam, że zbieżność tylnych kół jest regulowana tylko w autach po wypadku, a więc ryzyko dotyczy samochodów, które przeszły naprawy blacharskie. Nie wiemy jeszcze ilu samochodów w Polsce dotyczy ta sprawa, właśnie to ustalamy.

(fot. PAP/EPA/Everett Kennedy Brown)
Źródło: (fot. PAP/EPA/Everett Kennedy Brown)

Przedstawiciele Toyoty tłumaczą, że po opuszczeniu fabryki śruba jest dobrze dokręcona, jednak po wykonaniu napraw może być poluzowana. Akcja serwisowa ma polegać na sprawdzeniu momentu dokręcenia śruby i w przypadku wystąpienia luzu - dokręcenia jej. Nie jest planowana wymiana części, jedynie w sytuacji wystąpienia rdzy śruba zostanie zastąpiona nową.

d2h8ugn

Przypominamy, że nie jest to pierwsza duża akcja serwisowa Toyoty w ostatnich latach. Najgłośniejszym tematem były blokujące się pedały przyspieszenia, które przez długi czas psuły opinię japońskiej marce. Po skierowaniu do serwisu 8 milionów samochodów i długich badaniach sprawa nadal nie została do końca wyjaśniona. Okazało się jednak, że większość wypadków spowodował błąd kierowcy, a nie wadliwa konstrukcja. Tym razem Toyota od razu dmucha na zimne i choć przedstawiciele firmy podkreślają, że samochody są bezpieczne, to planują akcję naprawczą.

Po problemach z produkcją związanych z trzęsieniem ziemi, które nawiedziło Japonię w marcu 2011 r., Toyota po pierwszym półroczu wróciła na pozycję światowego lidera w sprzedaży samochodów. W tym okresie japoński koncern dostarczył klientom 4,97 mln aut. Dodatkowo Toyota przekroczyła liczbę 200 mln wyprodukowanych samochodów w ciągu niemal 77 lat istnienia firmy.

sj

d2h8ugn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2h8ugn
Więcej tematów