Jubileuszowa "pięćsetka" to wersja pop w kolorze białym i z benzynowym silnikiem 1,2. Trafi na rynek francuski. Samochód o numerze o jeden niższym, w bogatszej wersji pop star, pojedzie do Anglii. Natomiast pierwszy egzemplarz powyżej półtoramilionowego to kabriolet, który zostanie wyeksportowany do Niemiec.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * Fiat 500 wytwarzany jest w Tychach od od 8 lat i 4 miesięcy. Oprócz Polski od 2011 r. model jest produkowany też w meksykańskim zakładzie Toluca, dzięki czemu jego łączna produkcja globalna wynosi obecnie ok. 1,8 mln egzemplarzy. Najwięcej aut z Tychów trafiło dotąd do Włoch (ponad 500 tys.), a także do Anglii, Francji, Niemiec, Belgii, Holandii, Japonii, Austrii oraz Szwajcarii.
W 2015 roku Fiat 500 został odnowiony zewnętrznie i wewnętrznie, zyskując m.in. nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej, nowe światła tylne, a także nową deskę rozdzielczą, kierownicę oraz system multimedialny. Według FCA zmiany dotyczą ok. 40 proc. samochodu i 1800 rozmaitych detali. Nowa wersja zjeżdża z taśm w Tychach od czerwca; jeszcze do niedawna równolegle wytwarzano tam odmianę poprzednią. "Pięćsetka" to dominujący model w produkcji tyskiej fabryki, po zaprzestaniu z końcem 2012 r. produkcji poprzedniego modelu panda. W 2014 roku fabryka w Tychach wyprodukowała blisko 200 tys. egzemplarzy Fiata 500 i pokrewnego Abartha 500. To niespełna dwie trzecie ubiegłorocznej produkcji zakładu. Od niedawna w Tychach powstaje też nowa wersja Lancii Ypsilon, wytwarzanej tam od 2011 r. W pierwszym półroczu 2016 r. zakład ostatecznie zakończy natomiast produkcję modelu Ford Ka, wytwarzanego tam od 2008 r. na zlecenie tego koncernu.
Według wrześniowych zapowiedzi dyrekcji tyskiej fabryki w 2015 r. roczna produkcja będzie tam nieznacznie mniejsza niż przed rokiem, głównie z powodu zmniejszonej produkcji Forda Ka. Plan na 2015 r. zakładał wytworzenie w sumie ok. 303 tys. samochodów, wobec ponad 313,9 tys. w 2014 r. W tej liczbie najwięcej - ok. 198 tys. - ma być modelu Fiat 500.
Zatrudniający niespełna 3,4 tys. osób tyski zakład FCA Poland świętował w tym roku 40-lecie istnienia - 18 września 1975 r. z linii produkcyjnej zjechał pierwszy Fiat 126p, czyli popularny maluch. W ciągu 40 lat w Tychach wyprodukowano w sumie blisko 9,2 mln samochodów; najwięcej Fiata Pandy (ponad 2,1 mln) i malucha (2,1 mln); łącznie w Tychach i Bielsku-Białej powstało ponad 3,3 mln maluchów. W Tychach wyprodukowano też ponad milion samochodów z każdego z modeli: Fiat 500, Fiat Seicento i Fiat Cinquecento.
ll/moto.wp.pl