1,0 EcoBoost ponownie najlepszym silnikiem
Litrowa jednostka EcoBoost Forda po raz drugi z rzędu zdobyła tytuł "Międzynarodowego silnika roku. Udało jej się zdobyć najwyższą liczbę punktów w 15-letniej historii konkursu.
Jednostce Forda przypadł też tytuł "Najlepszy silnik poniżej 1,0 l", przyznany podczas dorocznej ceremonii wręczenia nagród magazynu Engine Technology International. Wyróżnienia są przyznawane przez 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów całego świata. Ocenie podlegają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomia spalania, kultura pracy oraz skuteczne wprowadzenie do produkcji zaawansowanych technologii.
Motor łączy bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie i układ zmiennych faz rozrządu, co pozwala na zaoferowanie niższego zużycia paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi. Oferowany jest zarówno w samochodach małych (Fiesta, B-MAX) jak i kompaktowych (Focus, C-MAX, Grand C-MAX). W niedalekiej przyszłości planowane jest wprowadzenie jednostki do takich aut jak Mondeo, Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect i Tourneo Courier.
Ford potwierdził wcześniejsze plany dotyczące podwojenia produkcji silnika w fabryce w Kolonii do ponad 1 000 sztuk dziennie, co ma na celu spełnienie zapotrzebowania rynkowego. Plan wejdzie w życie w połowie sierpnia br. Produkcja odbywa się również w zakładach Craiova w Rumunii. 1,0 EcoBoost został zaprojektowany w ośrodkach badawczo-rozwojowych Forda w Dunton (Wielka Brytania)
oraz w Aachen i Merkenich (Niemcy).
Źródło: Ford
ll/moto.wp.pl