Trwa ładowanie...
16-08-2013 15:01

0,5 mln Audi TT i specjalny model TTS competition

0,5 mln Audi TT i specjalny model TTS competitionŹródło: zdjęcie producenta
d1ci52p
d1ci52p

Taśmy montażowe opuścił półmilionowy egzemplarz Audi TT. Z tej okazji powstał model specjalny TTS competition o mocy 272 KM.

Pierwsza generacja Audi TT zadebiutowała w 1998 r. (Coupe) oraz w 1999 r. (Roadster). Automatyczna skrzynia S tronic zawitała do serii w 2003 r. W drugiej generacji, która pojawiła się na przełomie 2006 i 2007 r. postanowiono zastosować karoserię wykonaną w głównej mierze z aluminium. Kolejną innowacją jest był model TT 2,0 TDI quattro - pierwszy na świecie samochód sportowy klasy premium z silnikiem wysokoprężnym i napędem na 4 koła. Z okazji sukcesu modelu zdecydowano się na wypuszczenie edycji specjalnej - TTS competition.

Limitowana edycja zyska odświeżony wygląd i będzie dostępna wyłącznie w specjalnych kolorach - żółtym "Imola" i szarym "Nimbus". Jego znakiem rozpoznawczym będzie tylny spojler z wstawkami o wyglądzie matowego aluminium. TTS competition będzie dostępny zarówno w wersji Coupe jak i Roadster, którego dach może być czarny lub szary. 19-calowe koła mają kształt pięcioramiennego rotora, do tego wyposażono je w opony 255/35.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu dominuje stalowoszara skóra, wykończona ozdobnymi paskami o żółtych brzegach i szwach. Na obiciach drzwi znajdować się będą aluminiowe plakietki z numerem pojazdu. Na wyposażenie TTS competition składają się m. in. wielofunkcyjna kierownica skórzana, wsparcie parkowania tyłem, reflektory ksenonowe Xenon plus, aluminiowe listwy ozdobne czy elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia.

d1ci52p

Pod maską pracuje silnik 2,0 TFSI (272 KM/350 Nm). W wersji Coupe z 6-stopniową, automatyczną przekładnią S tronic, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,3 s a ze skrzynią manualną - w 5,5 s. Coupe ze skrzynią S tronic zużywa średnio 7,7 l/100 km a z manualną - 7,9 l/100 km. Odmiana Roadster przyspiesza do "setki" w 5,5 s (S tronic) lub 5,7 s (skrzynia manualna. Zużycie paliwa wynosi odpowiednio 7,9 i 8,1 l/100 km. W obu przypadkach prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

d1ci52p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ci52p
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj