Trwa ładowanie...
28-03-2008 15:33

Z nową twarzą - Mercedes klasy A

Z nową twarzą - Mercedes klasy A
d9ujik2
d9ujik2

Gdy niemiecki koncern ogłosił, iż do produkcji wdroży minivana z przednim napędem miłośnicy marki złapali się za głowę. Mercedes kojarzący się z prestiżem miał budować auto dla plebsu? Później przyszedł czas na pierwsze testy i słynne salto w trakcie próby wymijania łosia. Mimo trudności Mercedes nie poddał się i poprawił klasę A. Samochód stopniowo zyskiwał uznanie klientów. By nie stracił na atrakcyjności producent zdecydował się na facelifting.

Charakterystyczna, jajowata sylwetka pojazdu pozostała bez zmian. Styliści zajęli się przede wszystkim elementami składającymi się na przednią część auta. Lekkie zmiany dotknęły także kabinę, zaś największa niespodzianka czeka pod maską, która otrzyma model A150 BlueEfficiency. 95-konny silnik dostał opracowany w celu uzyskania spalin o możliwie wysokiej czystości. Po wybraniu biegu jałowego motor automatycznie gaśnie, by oszczędzać paliwo. Wystarczy jednak wcisnąć sprzęgło lub zdjąć nogę z pedału hamulca, a silnik zostanie ponownie uruchomiony. Pozornie niewiele znaczące rozwiązanie daje oszczędności paliwa sięgające niemal 10%! W kombinacji ze zmniejszoną masą, poprawkami aerodynamicznymi oraz oponami o zmniejszonych oporach toczenia udało się uzyskać średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100km.

Jeszcze tańsza w eksploatacji będzie odmiana A160 CDI BlueEfficiency. Mercedes mówi, że diesel o mocy 82 KM przemierzy 100 kilometrów spalając tylko 4,5 litra ropy.

d9ujik2

Producent dożył starań, by niewielkie auto było możliwie bezpieczne. Dwustopniowe poduszki powietrzne, ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa oraz elektronika czuwająca nad torem jazdy stały się standardem nawet w tej klasie. Mercedesowi udało się jednak wyjść przed szereg innowacyjnymi światłami stopu. Natężenie światła zmienia się w zależności od siły hamowania, a w przypadku awaryjnego wytracania prędkości lampy zaczynają błyskać, co ma służyć ostrzeganiu o niebezpieczeństwie innych kierowców. Znaczna wysokość karoserii wymusiła zastosowanie utwardzonego zawieszenia. Na płynięcie nad nierównościami nie ma co liczyć także z powodu obecności 16-calowych felg i niskoprofilowych opon.

Odrobiny luksusu doświadcza się natomiast we wnętrzu. Na życzenie klienta kokpit może zostać wyłożony elementami ze szczotkowanego aluminium lub drewna. Ponadto auto będzie mogło być wyposażone w nawigację z dużym ekranem, którą zintegrowano z systemem nagłośnienia. Całość może czerpać informacje z dysku twardego, płyt DVD, kart SD lub pamięci USB.

Premiera Mercedesa klasy A z nową twarzą nastąpi w trakcie kwietniowego salonu samochodowego w Lipsku.

Łukasz Szewczyk

d9ujik2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d9ujik2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj