Wściekły maluch - JCW Mini Cooper S 

Obraz
Obraz

Firma John Cooper Works od niemal półwiecza zajmuje się tuningiem kultowych Mini. Na cześć konstruktora najmocniejsze wersje Mini od lat otrzymują dodatkową nazwę – Cooper. Miejskie auto z doładowanym silnikiem oraz twardym zawieszeniem doskonale radzi sobie na trasie. Nie oznacza to jednak, że nie mogłoby być lepiej. Mini Cooper po wizycie w warsztatach John Cooper Works staje się wściekle szybki.

Obraz

Pakiet ospojlerowania ostrzega innych kierowców przed próbowaniem swych sił w starciu z Mini. Masywne zderzaki, chromowane rury wydechowe, czarne pasy na masce oraz felgi szczelnie wypełniające błotniki dają do zrozumienia, że pojazd potrafi wiele.

Tuner z rajdowymi tradycjami oczywiście nie ograniczył się do tuningu wizualnego, ale również zajął się modyfikacją jednostki napędowej. Z silnika o pojemności 1,6 litra wyciśnięto 211 KM, co jest zasługą nie tylko obecności turbosprężarki i bezpośredniego wtrysku paliwa, ale również modyfikacji elektronicznych.

Obraz

Nie mniej imponująco wygląda maksymalny moment obrotowy, który wynosi 260 Nm i dostępny jest w przedziale od 1850 do 5700 obr./min. Jeżeli zajdzie potrzeba nagłego przyśpieszenia, a kierowca dociśnie gaz do podłogi, elektronika aktywuje funkcję overboost, która doda jeszcze 20 Nm.

Potencjał silnika w zestawieniu z lekką karoserią zapewnia osiągi miażdżące większość konkurentów. Przemieszczenie igły prędkościomierza z pola oznaczonego cyfrą 0 na pole opisane jako 100 trwa w Mini tylko 6,5 sekundy, zaś Clubman potrzebuje na identyczny sprint 6,8 sekundy. Na długiej prostej oba auta zrównają się, gdyż oba potrafią osiągnąć 238 km/h.

Obraz

Moc jest niczym, gdy nie można jej wykorzystać. Tuner proponuje więc poprawki w układzie jezdnym. Poza sztywniejszym i obniżonym zawieszeniem można zamówić większe hamulce oraz blokadę mechanizmu różnicowego. Ta ostatnia zaczyna pracować z pełną siłą dopiero po przełączeniu elektroniki odpowiadającej za poprawę bezpieczeństwa w tryb sportowy. Tym samym w trakcie miejskiej jazdy kierowca nie musi zmagać się z wyrywającą się z rąk kierownicą, natomiast po zblokowaniu przedniego mostu auto potrafi rozpędzać się w pełni wykorzystując przyczepność nawierzchni i z minimalnym buksowaniem kół.

Wściekły maluch nie będzie wyróżniał się ceną w formacie mini. Za hatchbacka producent zażyczy sobie niemal 28 000 euro, natomiast praktyczniejszy Clubman został wyceniony na niemal 30 000 euro. W zamian otrzymuje się nie tylko zgrabne autko, ale również świadomość prowadzenia legendy motoryzacji, która przeszła tuning w nie mniej legendarnym warsztacie...

Łukasz Szewczyk

ZOBACZ TEŻ:

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥