Debiutujący na polskim rynku w promocyjnej cenie Hyundai i10 ma stać się ważnym motorem napędowym sprzedaży samochodów południowokoreańskiej marki. W bieżącym roku prognozuje się wynik na poziomie 2 tys. egzemplarzy, natomiast w przyszłym - o 150% więcej.Debiutujący na polskim rynku w promocyjnej cenie Hyundai i10 (patrz link poniżej) ma stać się ważnym motorem napędowym sprzedaży samochodów południowokoreańskiej marki w naszym kraju. W bieżącym roku prognozuje się wynik na poziomie 2 tys. egzemplarzy, natomiast w przyszłym - już 5 000.
Jakie czynniki mają mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu handlowego modelu i10? Otóż pojazd spełnia szereg kryteriów branych pod uwagę przy zakupie, czyli ceny, przestrzeni i funkcjonalności wnętrza, wysokiej pozycji siedzenia, rozmiaru i zwrotności. Dodatkowym atutem modelu jest świetna opinia firmy Hyundai jako producenta samochodów wysokiej jakości o znakomitych osiągach i właściwościach jezdnych.
Godny podkreślenia jest również fakt, że Hyundai i10 oferuje klientom możliwość wyboru auta w wersji z silnikiem wysokoprężnym.
Ciekawie wypada porównanie prognoz sprzedaży dla Hyundai i10 z modelem Atos, którego miejsce ma zająć. Oto ostatnie wyniki sprzedaży Atosa na polskim rynku:
- rok 2007: 450 sztuk
- pierwszy kwartał 2008: 67 sztuk
Dla porównania, w całej Europie sprzedaż Hyundaia i10 wynieść ma w tym roku około 80 tys. egzemplarzy, natomiast w przyszłym - ponad 100 tys. Tymczasem w ubiegłym roku Atos znalazł na Starym Kontynencie oraz w Turcji łącznie ponad 43 tys. nabywców. Najlepszy wynik dla tego modelu zanotowano w roku 2000 (ponad 74 tys. sprzedanych sztuk).