| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9146/vw-concept-a-4.jpg',550,366) ) |
| --- | Volkswagen pokazał w Berlinie model studyjny, który swą oficjalną premierę będzie miał dopiero podczas salonu samochodowego w Genewie. Concept A, bo tak samochód się nazywa, nie jest z pewnością studium następcy wielkiego i luksusowego Tuarega. Być może jednak, a to byłoby jeszcze bardziej interesujące, Concept A zapowiada model SUV mający powstać na bazie Golfa.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9146/vw-concept-a-7.jpg',550,412) ) |
| --- | Concept A jest zaledwie 144 mm dłuższy i 95 mm szerszy od Golfa piątej generacji. Rozstaw osi jest dłuższy o 24 mm. Jasnym jest więc, że model studyjny plasuje się w zupełnie innej kategorii, niż potężny Touareg zaprojektowany z myślą o rynku północnoamerykańskim. Konstrukcja i wygląd „A” zdradza charakter brawurowego, efektownego auta stanowiącego połączenie kategorii SUV, kabriolet i coupe. Concept A ma bowiem miękki, dający się demontować pomiędzy słupkami A do C dach, który opada ku tyłowi, nadając tym samym sylwetce cech sportowego coupe. Samochód odznacza się coraz modniejszym wśród aut popularnych (choćby za sprawa Mazdy)
, układem drzwi: te przednie i te tylne otwierają się w przeciwnych kierunkach, a zamykają ku sobie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9146/vw-concept-a-1.jpg',550,366) ) |
| --- | Awangardowa stylistyka nie jest pozbawiona rysów właściwych marce VW. Zwłaszcza przód, z charakterystycznym grillem, w pełni przystaje do linii wyznaczonej przez nowego Passata i Jettę. Wnętrze jest niepodobne do żadnego chyba obecnie produkowanego modelu Volkswagena. Sprawia wrażenie bardzo nowoczesnego, i tym samym doskonale wpisuje się w konwencję auta studyjnego.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Jeśli chodzi o jednostkę napędową, to producent zdecydował się imponować nie samą mocą silnika, ale raczej relacją pomiędzy jego mocą i pojemnością. 150 KM uzyskiwane jest, dzięki podwójnemu turbodoładowaniu, z pojemności zaledwie 1,4 litra. Rozwiązanie takie to nie ekstrawagancja, a świadectwo poszukiwań bardzo oszczędnych jednostek. …Wszak podwójne turbodoładowanie wskazuje się jako jedną z głównych metod, na drastyczne obniżanie poziomu spalania silników benzynowych. Moc przekazywana jest na wszystkie koła (4Motion) za pośrednictwem zautomatyzowanej skrzyni DSG.
Nie wiadomo, czy Concept A doczeka się produkcyjnego wcielenia, ale z pewnością nie stanowi jedynie popisu rozmachu stylistycznego projektantów Volkswagena. ...Jeśli jednak wersja SUV Golfa będzie podobna do brawurowego Conceptu A, to można się spodziewać sporej rewelacji.