VW Phaeton - co, jak i za ile?
VW Phaeton w nowej wersji kosztuje na rodzimym rynku niemieckim od 66 500 euro. Tymczasem koncern z Wolfsburga szykuje się do premiery kolejnej limuzyny, którą będzie Passat po zmianach modernizacyjnych. Auto ujrzy światło dzienne już podczas wystawy w Paryżu.
Nowy Phaeton ujrzał światło dzienne kilka tygodni temu podczas targów Auto China 2010 w Pekinie. Limuzyna charakteryzuje się teraz wyglądem spójnym z nowym DNA Volkswagena.
Oszczędny i komfortowy V6 TDI to najczęściej wybierany na rynku europejskim silnik do tej limuzyny. Z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i doładowaniem ta jednostka napędowa rozwija moc 176 kW/240 KM i rozpędza auto do 100 km/h w 8,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 237 km/h.
Przy takich osiągach średnie zużycie paliwa wynosi 8,5 l/100 km, a więc o 0,5 litra mniej niż dotychczas.
Jednocześnie wprowadzono w aucie nowe rozwiązania techniczne. Na przykład Dynamic Light Assist, opierającą się na kamerze, dynamiczną regulację świateł drogowych i system nawigacji, który na życzenie pobiera online dane z Google i prezentuje je na mapach.
Ponadto, dzięki opcjonalnej przedniej kamerze Phaeton rozpoznaje znaki drogowe: ograniczenia prędkości są wyświetlane na ekranie komputera pokładowego oraz na ekranie dotykowym na konsoli środkowej. System rozpoznaje także znak zakazu wyprzedzania i wyświetla go na ekranie.