Trwa ładowanie...

VW Jetta: Mniej Golfa, więcej Passata

VW Jetta: Mniej Golfa, więcej Passata
dhlzljw
dhlzljw

Najnowsza wersja Jetty zbudowana jest na bazie Golfa, ale to coś więcej niż tylko czterodrzwiowy kompakt.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jetta korzysta z płyty podłogowej Golfa, ale przedłużonej o 7 cm (teraz 2,76 m). Nowa limuzyna Volkswagena mierzy 4,64 m, przez co wygląda na auto klasy średniej. Jest o 9 cm dłuższa od poprzednika i tym samym niewiele krótsza od Passata (4,76 m). Można więc powiedzieć, że najnowszy model z Wolfsburga to swego rodzaju ogniwo łączące klasę aut kompaktowych z limuzynami klasy średniej. Dodatkowo podkreśla to jego wygląd.

Duży rozstaw osi przekłada się na przestronne wnętrze i sprawia, że samochód wygląda elegancko. No właśnie, wygląd. Jetta bazuje na Golfie, ale każdy panel nadwozia jest inny, co podkreśla jej unikatowy charakter wśród modeli Volkswagena. Szkoda tylko, że generalnie nadwozie auta jest mało ciekawe i nieco wtórne.

dhlzljw

Tylne światła przypominają stosowane w modelach Audi, a przednie reflektory zdają się przeniesione wprost z Touarega, Sharana i Polo. Niby dobrze, ale przydałoby się nieco fantazji i odwagi ze strony projektantów. Deska rozdzielcza też nie szokuje fantazyjnymi liniami. Ale jest ergonomiczna i bardzo dobrze wykończona. Wewnątrz, dzięki większemu nadwoziu, jest więcej wolnego miejsca. Na przykład pasażerom w drugim rzędzie przybyło prawie 7 cm przestrzeni na nogi.

* TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ VW JETTA * Pod maską Jetty pracować będzie jeden z trzech silników benzynowych i jeden z dwóch turbodiesli. Zacznijmy od benzynowców. Najsłabszy ma pojemność 1.2 l, ale dzięki turbosprężarce oferuje aż 105 KM. Plusem tego silnika jest to, że wyposażony został w system stop & start, więc nie marnuje paliwa wtedy, gdy auto stoi, przez co spala ledwie 5,3 l/100 km.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jego minusem jest natomiast to, że nie może być, tak jak pozostałe silniki, wyposażony w 6- ani w 7-biegową skrzynię biegów DSG. Kolejny benzynowiec to 1,4 TSI, który może mieć 122 albo 160 KM. Dla spragnionych sportowych emocji przewidziano jednostkę 2,0 TSI o mocy 200 KM.

dhlzljw

Jeśli chodzi o silniki TDI, to motor o pojemności 1.6 l oferuje 105 KM (standardowo ma system stop & start i potrzebuje średnio 4,1 l/100 km), a silnik 2.0 - 140 KM. Wróćmy jeszcze na chwilę do turbodiesla 1.6 TDI. Volkswagen twierdzi, że Jetta w niego wyposażona jest najoszczędniejszym sedanem świata o długości 4,6 m. To się nazywa precyzyjne pozycjonowanie rynkowe! W Stanach Zjednoczonych Jetta napędzana będzie silnikiem TDI o mocy 115 KM lub 140 KM oraz pięciocylindrowym benzynowcem 2.5 l o mocy 170 KM.

Filip Otto

dhlzljw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dhlzljw
Więcej tematów