Dodge Viper SRT10 (2003-2010)
Pierwsza wersja Vipera nieźle namieszała w segmencie sportowych samochodów. Odwołania do legendarnej Cobry, wygląd nie do pomylenia z żadnym innym autem – to wszystko sprawiło, że Vipera chciał mieć każdy: od nastolatka po dojrzałego faceta. Jego kolejne wcielenie również nie pozostawiło złudzeń co do tego, z jakim autem mamy do czynienia. Model, o którym mowa, pojawił się na rynku w 2003 roku (najpierw wersja z otwartym nadwoziem, a dwa lata później coupe). Na szczęście auto zachowało charakterystyczną dla poprzednika stylistkę, choć nieco złagodniało. Wrażenia z jazdy wciąż są niesamowite. Pod maską tego potwora znajdziemy silnik V10 o pojemności 8354 cm³ i mocy 600 KM, a za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa manualna przekładnia (co ucieszy purystów). Prędkość maksymalna wynosi 305 km/h, zaś setka pojawia się na liczniku po 3,8 s. Niestety, znalezienie egzemplarza w Polsce może być trudne. Te w lepszym stanie za granicą kosztują przynajmniej 60 tys. euro.
Plusy: niepowtarzalny charakter samochodu nie do pomylenia z żadnym innym autem, osiągi porównywalne z najszybszymi autami z tego segmentu.
*Minusy: *kiepska jakość wykończenia wnętrza, auto nie wybacza błędów kierowcy i nie polecamy go początkującym, średnie spalanie w warunkach miejskich na poziomie 25-30 litrów/100 km to żadna rewelacja, wysoki koszt zakupu opon i napraw