Trwa ładowanie...
d164n83
Test: Mercedes CLA i Klasy A Limuzyna: takie same czy jednak inne?

Test: Mercedes CLA i Klasy A Limuzyna: takie same czy jednak inne?

Czy w dzisiejszych czasach jest miejsce na kompakty, które nie są SUV-ami? Mercedes twierdzi, że tak i na dowód tego oferuje nie jednego, a dwa kompaktowe sedany. Mateusz Raczyński sprawdził, czym się różnią i co mają do zaproponowania.

Czy w czasach kiedy to suvy dźwigaRozwiń

Transkrypcja:

Czy w czasach kiedy to suvy dźwigają sprzedaż jest jeszcze miejsce Kompakty w segmencie Premium Okazuje się że tak bo aż 24% sprzedaży wszystkich Mercedes Stanowią właśnie Komp Tylko że jeśli mamy aż 7 modeli w tym samym segmencie To czemu daje się róż Innymi słowy Czym różni się taka klasa A Wersje filmów USA CLA Tym zajmiemy się w to Zacznijmy od wyglądu Oba mają trójbryłowe nadwozie Ale to jeden z nich jest tym bardziej stylowa A drugi jest tym bardziej Kons Cela ma być takim czterodrzwiowy mchu Mamy to jest ten niżej poprowadzony dach płyn Nadwozia Zupa Innereffect W klasie I oczywiście LM Drzwi Jeśli spojrzymy na klasę a w wersji limuzyny to od razu Czy bardzo Kształt Sedan Przednie reflektory Pochodzą dokładnie z klasy a w wersji Tyle są dość masywne tworzą taki Dość dostojny Ty Poza tym możemy stworzyć dokładnie dwa bliźniaki wybór felg sobie wybór Ten sam Różnica jest oczywiście wiadoma tutaj Mamy ramki Swoją drogą płynęli nie nie zawsze oznaczają lepszą aerodynamikę bo to klasa A w wersji limuzyna Może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza Na poziomie 0 2 ACR Współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0.2 Jednak te samochody nie różnią się tylko Cela w ofercie znajduje się trochę powyżej klasy I tak też jest pod względem w Cela ma o 3 i 6 Centymetra Z przodu A Shop Ustaw z To na pewno nie pozostanie bez wpływu na Kompaktowe Mercedesy tej generacji korzysta Tych samych rozwiązań w Więc Podstawowe egzemplarze klasy Ela wyglądają dosłownie Identy To co widzicie tutaj Konfiguracja chcę już tym Fantazja Które to Kody Cela z tym niżej po prowadzonym dachem wymaga od nas żebyśmy Kiedy chcemy zobaczyć Jakie jest na Światło aczkolwiek W poprzednim CL a które to 100 Miał ona Podaj Na ekranie pojawia Pojawiał się obraz Przodu która doskonale pokazywała Obserwować Na e Ten Tego nie ma i nie Nawigacja Kościół jest być może Jest Ten problem W klasie a od siedziska do dachu mamy 1024 mm Chcę lato o 1 min Styl Cela znajdziemy jednak aż o 3 i 6 cm mniej miejsca na Na wysokości łokci wnętrze CLA ma być o 8 mm Kwestii bagaż Klasa Sedan mieści 400 20 l Cela jako większy samochód oddaje na metro Wymiaru praktycznego W bagaż Tutaj Czyli o 40 l więcej Jakie widzimy różnicy od razu chyba Widać że próg załadunkowy Chcę Dużo wyższy ale te Otwór załadunkowy w sumie ciężko jest mi jednoznacznie ocenić ale chyba jest trochę większy W klasie Więc Tam łatwiej zapakujemy rzeczy to zapach Jeśli chodzi o wybór silników to Te samochody 2 I te różnice nazywają 200D E220 To są silniki które dostaniemy w celach A w klasie Limuzyna Tych silników nie Co poza tym jeszcze spojrzeli byśmy już na takie bardziej porównywalne wersje silnikowe bo to jest 180 20 Formaty które Przełóżmy ten silnik to i mamy dokładnie te same osiągi 7 sekund do setki 237 km na godzinę prędkość maksymalna Jest tu się nic nie zmienia Zmienia się to co jest niżej i to co wpływa na wrażenia Klasa A Słabszych wersjach silnikowych jest wyposażona z tyłu w zawieszeniu w Polsce Belki Cela już od wersji podstawowych ma Zawieszenie 4 wahaczowe z tyłu Tej Odmianie musimy zamówić ale Silnikiem 2 l Albo Formatic i dopiero wtedy dostaje Tak Starak Jest dokładniejsze Mercedes mówi że tutaj oszczędza no Dzięki temu rozwiązaniu 7 kg ale skoro oszczędza na 7 kg to dlaczego mocniejszy Jednak Zawieszenie wielowahaczowe Można to krytykować może Zapomniałem jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy nie mamy dwóch różnic pomiędzy tymi samochodami A4 it kolejne dwie nazywają się 40 45s Chcę la dostaniemy obiad W kasie Możemy za Tylko 35 AMG Jak na razie nie wiadomo Pojawi się też Te samochody różnią się Troll Każda różnica która jestem w stanie tutaj Zauważyć jest bardzo subtelna mimo że Zmiana w rozstawie kół jest naprawdę duża bo 5 i 5 cm z tyłu to już jest mocna stabilizacja tego tył 3 E61 Też jest całkiem do Ten samochód trochę mniej przechyla się Jest trochę bardziej stabilny Zasługa Innego stabilizatora Trochę bliżej mu Faktycznie w tym prowadzeniu do takiego Kupę być może to też takie wrażenie przez ten niszczy dach ale kiedy skręcamy kierownicę on tak Skręcam wokół nas to jest bardzo podobne uczucia do tego które faktycznie czujemy typowy w miejscowych Więc Mit o prowadzenie cela podoba się bardzo i tym bardziej że bardzo nagłym zmiana kierunku Slalom Nazwijmy to czujesz że ten dodatkowy rozstaw osi faktycznie pomaga trzeba przyznać to że Cela nie jest takim hardkorowym Kupę nie stawia Sporto ponad On stawia wygląd ponad wszystko i dlatego zabiera pasażerów z tyłu tyle miejsca Ale poza tym no to Co taki takie Gran Turismo bardziej niż Bardzo sportowe Coupe czyli Jest ciche przy większych prędkościach zawieszenie jest bardzo komfortowe bardzo ładnie tutaj wybiera nierówności I myślę że stąd też bierze się to że mamy tutaj do wyboru Więcej diesli Klasa a nawet w wersji nie murzyny No to to jest taki Bardziej Komp To podskoczyć w mieście tam gdzieś pojechać coś AC lawa się wydaje się takie trochę bardziej dojrzałe No ale co Mercedes mówi że Cela to już nie jest do końca No to jest Compact Ale jest to kompakt który jest sytuowany pomiędzy Klasa a klasą C Klasa A jednak jest Niżej kiedy przesiadłem się z Mercedesa CLA do klasy A to na początku bardzo ciężko było mi Poczuć różnice w prowadzeniu Kiedy jadę tym samochodem po Równej nawierzchni spokojnie to naprawdę Miałbym problem z odróżnieniem jakim modelem aktualnie podróży Sytuacja się zmienia kiedy Narażamy samochód z tym samym zawieszenie na nieco bardziej ekstremalną pracę Sama różnica w pracy zawieszenia wielowahaczowego Jaki jest cel A tego opartego na belce skrętnej W którym mamy do czynienia w klasie a Spowoduje że to właśnie na nierównej nawierzchni Możemy odnieść wrażenie że A klasa jest mniej stabilna to oczywiście nie jest tak że Nazwy padniemy z drogi i wylądujemy w rowie Jest takie złudzenie że klasa a troszkę gorzej sobie radzi Ten samochód Jest nastawiony troszeczkę bardziej na kom To nie znaczy że w cela tego komfortu nie ma Ale Różnice wynikają chociaż bez opon cela mamy opony o niższym profilu A klasie mamy troszeczkę wyższy profil w związku z tym To wrażenie już jest inne a klasą podróżujemy bardziej komfortowo oczywiście Rzecz jest też Zaklęta w silniku silnik który mamy tutaj pod maską nie zachęca nas do Jazdy i do tego żeby cały czas być Pierwszym miejscu w starcie ze świateł Natomiast Na pewno przekłada się to na takie odczucia że tym autem po prostu nie chcemy szare To co mi się tutaj nie podoba to Sposób działania skrzyni Nawet kiedy jedziemy w trybie komfortowym To ta skrzynia chce nam pokazać że mam tyle mocy pod maską że jest Wstanie Ścigać się z każdy Objawia się to tym że kiedy chcemy nawet delikatnie I dodaje mi niewiele gazu to samochód od razu rwie do przodu Pokazać Że jesteśmy trybunami w szybkości Troszkę ginie kiedy jedziemy w trybie ekonomicznym I to jest chyba Który najbardziej pasuje do tego samochodu To ma być Oszczędne Do spokojnego przemieszczania się Stresowego bez wielkich m I wydaje mi się że to Taka największa różnica Z klasą A którą Aktualnie jadę Model MCL Dosłownie przed chwilą Mercedes cela ma troszkę więcej sportu w sobie chociaż też nie chciał Przesadzać bo model którym jeździłem to nie było AMG w takiej normalnej codziennej jeździe Tych różnic aż tak bardzo nie Te różnice wychodzą dopiero W ekstremalnych sytuacjach które nie zdarzają nam się podczas jazdy na co Z moim osobistym zdaniem Dopłata do cela która miałaby wynikać tylko i wyłącznie z różnic podczas ja Nie ma sensu samochodu oczywiście wyglądają inaczej wydaje mi się że to jest ten jedyny mianownik który Mógłby kogoś przekonać do tego aby jednak dopłacić do droższego cela tak Się ukryć że na pierwszy rzut oka te samochody wydają się ze sobą konkurs Wydaj Dość podobne ale kiedy przyjrzymy się im bliżej Faktycznie Okazuje się że nie do końca takie Ten jest większy ten jest Bardziej sportowy Jest troszkę mniej sportowy ten jest bardziej Elegancki czy bardziej stylowy to Trochę mniej ale Bardzo ładnie wygląda i oczywiście ten bardziej skupia się na wrażeniach zjazd Ten Trochę bar Test Fortum Więc Można powiedzieć że Mercedes Wiecora I te samochody naprawdę trafiają do różnych grup krwi Też trochę różnią się ceny I myślę że wybór pomiędzy jednym a drugim sprowadza się do Tego To są To jest Ross Jak zaczniesz Dlaczego to kosztuje więcej Te same osiągi i tak Co Z tym sam Ale jeśli Zakochasz się w tych liniach popatrz jak ładnie opada ta linia dachu ja Narysowane są światła też szyby bez RAM To wszystko Rozkochać się w sobie jeszcze ten czerwony kolor To wtedy po prostu skończysz Cela i myślę że oba wybory są dobre bo tak czy tak to będzie Merc Jak po Historia sprzedaży CLA poprzedniej generacji To 2/3 klient Którzy Kupili Cela jako następny samochód Również Mercedes Więc to jest bardzo ważne zdobywca dla tej Ale myślę że w tym Więcej Dwóch na pół A co Siedmiu
d164n83
d164n83
Więcej tematów