Syrena 104 i 105
"Stoczwórka" otrzymała najbardziej oczekiwaną nowość od początku produkcji Syreny - 3-cylindrowy silnik o pojemności 842 cm3 i mocy 40 KM. Dodatkowo zastosowano w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów. Zmiany na zewnątrz i we wnętrzu były tym razem kosmetyczne.
Model 105 (na zdjęciu) był ostatnim, ale też najważniejszym wcieleniem Syreny. Największą nowością była rezygnacja z drzwi otwieranych "pod wiatr", co ułatwiło zajmowanie miejsce w drugim rzędzie. W ramach oszczędności zastosowano klamki z Fiata 125p. Obniżono też dolną krawędź okien, a w 1975 r. zmodyfikowano hamulce. W tym samym roku do oferty dołączyła też odmiana Lux, która posiadała dźwignię zmiany biegów i hamulca ręcznego w podłodze oraz fotele z regulowanym katem oparcia. Nowością było również radio.