Trwa ładowanie...
d1s28iw

SALEEN S7

Dane techniczne, opinie, informacje
SALEEN S7
Lata produkcji

2000

Dostępne wersje nadwoziowe

coupe

Silniki

7.0 V8 (550-1000 KM)

Skrzynie biegów

manualna

Rozstaw osi (mm)

2692

Długość (mm)

4774

Szerokość (mm)

1990

Wysokość (mm)

1041

Marka

Saleen S7, to supersportowy osobowy zaliczany do segmentu G+. Zadebiutował w 2000 roku, jako całkowicie autorski projekt amerykańskiej, kalifornijskiej manufaktury Saleen. Do tej pory firma zajmowała się przede wszystkim tuningiem Fordów Mustangów oraz przygotowaniem ich do wyścigów torowych. Saleen S7 jest dwudrzwiowym, dwumiejscowym autem z centralnie umieszczonym potężnym silnikiem. Tuż za plecami znajduje bowiem 7-litrowy motor V8 opracowany wspólnie z Fordem. Jego moc wynosi od 550 do aż 1000 KM. Oprócz drogowej wersji, Saleen produkuje również wersję przeznaczoną do wyścigów płaskich. Jeden egzemplarz startował nawet na terenie naszego kraju, jako, że z niemieckim zespołem Konrad Motorsport umowę o współpracy podpisała polska ekipa: Maciej Stańco i Rafał Janus. Moc wersji torowej wynosi 600 KM. Model S7 produkowany był do 2008 roku, a po tej dacie dostępny jest wyłącznie na indywidualne zamówienie. W tym samym roku na targach w Nowym Jorku Saleen przedstawił nowy model S5S Raptor, którego produkcja
rozpocząć ma się w 2011 roku.

Konstrukcja pierwszych egzemplarzy modelu S7 jest bardzo prosta, wręcz przestarzała. Model bowiem nie posiada niemal żadnych elementów podnoszących komfort, takich jak choćby wspomaganie układu kierowniczego. W 2005 roku Saleen zdecydował się na modernizację. Dopracowano zawieszenie, opracowano nową skrzynię biegów i poprawiono jednostkę napędową zwiększając jednocześnie jej moc o 25 KM. Rok później producent przedstawił topową wersję Saleen S7 Twin-Turbo. Silnik V8 wyposażono w turbosprężarki, zwiększono moc oraz moment obrotowy. Usprawniono również aerodynamikę, zawieszenie, układ hamulcowy czy wydechowy. Pod koniec tego samego roku 2006, przedstawiono najbardziej ekstremalną odmianę S7 Twin-Turbo Competition, będącą opcjonalnym wariantem. Moc podniesiono z 750 KM w Twin-Turbo, do aż 1000 KM. Pierwsze 100km/h flagowa wersja pokonuje w czasie 2,6 sekundy i rozpędza się do 400 km/h (dane producenta, nigdy nie potwierdzone testami drogowymi).

d1s28iw
d1s28iw
d1s28iw
Więcej tematów
d1s28iw