Citroen C4 Picasso
W większości segmentów w Europie pierwsze skrzypce grają producenci z Niemiec - pozostali zadowalają się dalszymi miejscami na podium. Jednym z wyjątków jest klasa vanów. Tutaj od samego początku dominują francuskie koncerny. Ich propozycje zachwycają funkcjonalnością, poziomem wyposażenia, a także trwałością. Od 2006 do 2013 roku produkowany był Citroen C4 Picasso. W naszym budżecie zmieszczą się tylko egzemplarze z początkowego okresu produkcji.
Obła, futurystyczna karoseria skrywa równie wykwintne wnętrze. Centralnie umieszczony cyfrowy ekran przekazuje kierowcy potrzebne informacje. Prawdziwym zaskoczeniem jest kierownica z nieruchomym centralnym punktem - ruchomy jest tylko jej wieniec. Dzięki temu poduszka powietrzna zawsze pozostaje w tej samej pozycji. W drugim rzędzie siedzeń w komfortowych warunkach podróżować będą trzy dorosłe osoby, za których plecami zmieścimy spory bagaż. Większość C4 Picasso jest bogato wyposażonych. Do dyspozycji kierowcy i podróżnych może pozostawać dwustrefowa klimatyzacja, pełna elektryka i rozbudowany zestaw multimedialny.
W przypadku funkcjonalnej odmiany C4, warto skusić się na wersje wysokoprężne z rodziny HDI. 1.6 HDI generuje 90-112 KM. Zużywa niewielkie ilości oleju napędowego, zapewniając wystarczającą dynamikę. Benzynowe silniki 1.6 opracowane we współpracy z BMW są dosyć kłopotliwe i paliwożerne.