Podniesienie płacy minimalnej odbywa się co roku i jest to pozytywna zmiana. Trzeba jednak pamiętać, że wpływa ona też m.in. na kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC, które nakładane są na coraz większą liczbę kierowców. Oto stawki kar obowiązujące w 2022 r. dla motocykli i innych pojazdów.
Możliwość czasowego wycofania pojazdu z ruchu to przepis, na który czeka niejeden kierowca. Wiadomo już, od kiedy będzie obowiązywał. Zła wiadomość jest taka, że nie będzie dotyczył motocykli, a właściciele samochodów będą mieli spore ograniczenia.
Ubezpieczenie OC jest wymagane dla wszystkich pojazdów poruszających się po publicznych drogach – w tym również motocykli. Za brak wykupionej polisy grozi kara, której wysokość zmienia się każdego roku. Wiadomo już, ile prawdopodobnie będzie ona wynosić w 2022 r.
Ruszył sezon motocyklowy. Długo czekaliśmy na idealną pogodę na motocykl. Choć nawet przedłużona zima nie przeraziła wielu pasjonatów jednośladów. Zarówno rowerzystów, jak i motocyklistów. Po zimie pojawia się zazwyczaj to samo pytanie. Jak się odpowiednio przygotować do sezonu? Jak sprawdzić motocykl przed pierwszą jazdą? Celem jest oczywiście zapewnienie sobie maksimum bezpieczeństwa. A to można osiągnąć także przez zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej.
Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla wszystkich pojazdów poruszających się po polskich drogach. Za jego brak grozi kara, której wysokość jest uzależniona od płacy minimalnej. Oto ile zapłacą w 2021 r. właściciele nieubezpieczonych motocykli.
Wysokość kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdu wyznaczana jest co roku na podstawie pensji minimalnej. Oznacza to wyższe kwoty co 12 miesięcy. Już wiadomo, jakiej wysokości kary będą obowiązywały w 2021 r.
Kary za nieubezpieczenie pojazdu w 2019 r. idą w górę. Właściciel samochodu osobowego będzie mógł zapłacić nawet 4500 zł. Nie warto liczyć na to, że jeśli nie wyjeżdżamy na drogi, to unikniemy kary. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wykrywa przypadki braku polisy "elektronicznym policjantem".
160 tysięcy - tyle zapytań zaliczył Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny pod ostrzałem przede wszystkim młodych kierowców. Płacą oni najwięcej za polisy OC, więc chcieli zobaczyć, co wiedzą o nich ubezpieczyciele. Teraz ta wiedza jest dostępna dla każdego.
Oprócz kamizelki, apteczki i zapasowych bezpieczników przed zagranicznym wyjazdem warto pamiętać także o wszystkich dokumentach. Jeden z nich jest darmowy, a jego brak może oznaczać niemały wydatek. Przygotowaliśmy kompendium wiedzy o zielonej karcie.
Ceny ubezpieczeń OC rosną na całym świecie, nie tylko w Polsce. Mieszkaniec Kanady by uzyskać niższe OC na swojego Chevroleta zdecydował się na zmianę płci.
Pojawia się coraz więcej pozwów dotyczących wynajmu samochodu zastępczego na czas naprawy powypadkowej. Ubezpieczyciele zaniżają stawki czy to wypożyczalnie zawyżają?
Kierowcy skarżą się na ubezpieczycieli, że na podstawie zdjęć z Facebooka zażądali niebotycznych dopłat do polis OC. Zapytaliśmy u źródła i znamy całą prawdę o tym, co faktycznie nam grozi.
W Polsce składki za polisy i kary za brak OC rosną, jednak są miejsca na świecie, gdzie nie ma obowiązku posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
Od dwóch lat ceny polis obowiązkowego ubezpieczenia OC poszybowały w górę. To był prawdziwy szok dla właścicieli aut, bo przyszło im płacić nawet o kilkaset złotych więcej. Dobre wiadomości są takie, że polisy nie będą już drożeć. A czy jest szansa, aby potaniały?
Kwestie ubezpieczeniowe, zarówno przy zakupie jak i sprzedaży auta, potrafią wygenerować spore koszty. Dlatego warto wiedzieć, co należy zrobić, aby właściwie załatwić sprawę ubezpieczenia AC i OC.
Polska Izba Ubezpieczeń opracowała raport podpowiadający, jak zmniejszyć liczbę wypadków drogowych w Polsce. Proponuje m.in. możliwość taryfikacji ubezpieczenia OC w oparciu o mandaty i punkty karne kierowców.
Raport o cenach OC przygotowano na podstawie kalkulacji dla dwóch przykładowych kierowców we wszystkich stolicach województw. Wyliczenia pokazują, że po dwóch latach dynamicznych wzrostów cen we wszystkich regionach podwyżki w końcu zahamowały, ale podział na wyraźnie droższe i tańsze województwa wciąż się utrzymuje.
Towarzystwa ubezpieczeniowe kalkulując składki ubezpieczeń komunikacyjnych stosują ocenę ryzyka popartą statystykami policyjnymi. Wynika z nich, że to kierowcy w wieku 18-24 lata powoduje najwięcej wypadków. W związku z tym, młodzi kierowcy otrzymują bardzo wysokie ceny ubezpieczeń OC. Są jednak sposoby na obniżenie zaporowych stawek polis.