WAŻNE
TERAZ

Zełenski zgodził się na wybory, ale ma warunek

Premiera Hondy Jazz - kwiecień 2002

Obraz

Premiera Hondy Jazz, kwiecień 2002, (laz)

Od nowego modelu Jazz (lub Fit jak jest nazywany i już obecnie sprzedawany na rynku japońskim) oczekuje się wysokiego udziału w sprzedaży Hondy na rynku europejskim od poczatku roku 2002. Producenci liczą, że pomimo wymiarów zaliczających Jazz do klasy mini (3,8 metra długości), ze względu na nowoczesne rozwiązania przestrzenne wewnątrz auta, zainteresują sie nim klienci wybierający jak dotąd większe auta. Pojemność bagażowa, przy standardowym ułozeniu siedzeń wynosi 380 litrów.

Obraz
© (WP)

Auto zaprojektowano na nowej "Globalnej Małej Platformie". Innowacje polegają m.in. na centralnie położonym zbiorniku paliwa, umieszczonym tuż pod podlogą w przedniej części kabiny. Centralna pozycja zbiornika wraz z belką skrętną tylnego zawieszenia w ksztalcie litery H, pozwolily na obniżenie podłogi w tylnej czesci samochodu. Zastosowanie takiej konstrukcji podwozia zwiększylo sztywność karoserii, wzmocniło odporność podczas zderzeń we wszystkich kierunkach oraz ulepszyło zabezpieczenie zbiornika paliwa, chronionego teraz przez ramę podłogi i środkową poprzecznicę podłogi.

Wnętrze zaprojektowano ze sportowym duchem zgodnie z koncepcją nazywaną przez projektantów Hondy "stylem dynamicznych warstw". Poszczególne elementy wykonane są w różnych odcieniach szarości z metalicznym akcentem. W deskę rozdzielczą wbudowany jest system audio , co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich umęczonych kradzieżami radioodbiorników.

Jazz napędzają silniki wykonane w technologii i-DSI (Podwójny Zapłon Sekwencyjny). Wartości średniego zużycia paliwa, wynosi 5,5 l/100km dla silnika o pojemnosci 1,2 i 5,7 l/100km dla silnika 1,4. Silniki osiągają moc 78KM (1,2) oraz 83KM (1,4). Pozwalają rozpędzać Jazz do setki odpowiednio w 12,9 i 12 sek. Początkowo oba modele 1,2l i 1,4l oferowane są z pięciobiegową ręczna skrzynia biegów, ale wkrótce będzie wprowadzony na rynek nowy model z siedmiopołożeniową pólautomatyczną przekładnią CVT.

Jednym z naczelnych celów przy projektowaniu Hondy Jazz było osiągnięcie najlepszego w swojej klasie poziomu bezpieczeństwa. Producenci liczą, że Jazz otrzyma cztery gwiazdki w testach Euro NCAP jeśli chodzi o bezpieczeństwo podróżujących, a trzy gwiazdki w testach bezpieczeństwa pieszych. Zastosowanie przez Hondę technologii G-control umożliwiło większe pochłanianie energii zderzenia przedniego przez ramę przednią, ponieważ rama ta jest dłuższa, sztywniejsza i prostsza.

Najtańsza wersja Hondy Jazz kosztuje 53900 zł.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇