Pierwsze zdjęcia nowego Porsche 911 GT2

Obraz
Obraz

Co prawda Porsche 911 GT2 ujrzy światło dzienne podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie, jednak internauci już teraz wymieniają się pierwszymi zdjęciami maszyny marzeń.

Obraz

Najnowszy samochód ze stajni Porsche wygląda znacznie bardziej agresywnie od pozostałych odmian kultowej 911-stki. Powiększone hamulce, potężne alufelgi, czy zderzaki z zadziornymi spojlerami oraz wlotami powietrza to tylko nieliczne z wyróżników ulicznego rozbójnika, który doskonale będzie czuł się również na torze wyścigowym.

Obraz

Porsche 911 GT2 otrzyma bowiem zawieszenie o bardziej radykalnych nastawach, niż pozostałe wersje. Dzięki temu zakręty będzie można pokonywać z prędkością, którą na dobrą sprawę ograniczy jedynie odwaga i wyobraźnia kierowcy. Niestety sztywność podwozia da się we znaki kręgosłupom podróżnych na nierównych nawierzchniach...

Obraz

Ze względu na potencjał silnika Porsche nie mogło zdecydować się jednak na kompromis między komfortem jazdy, a jakością prowadzenia. Pocisk ze Stuttgartu będzie napędzany 6-cylindrowym bokserem o pojemności 3,6 litra. Dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii zapewnią 530 KM przy 6500 obr./min.

Jeszcze bardziej imponująco przedstawia się krzywa momentu obrotowego. Maksymalne 700 Nm będzie dostępne już przy... 2200 obr./min i na niezmienionym poziomie utrzyma się do 4500 obr./min! Nie musimy chyba dodawać, że oznacza to, iż do sprawnego wyprzedzania nie będzie konieczna redukcja biegów. Na długich prostych najnowsze GT2 pozwoli się rozpędzić nawet do 328 km/h. Przyśpieszenie od 0-100 km/h zajmie tylko 3,5 sekundy, a licznik wskaże 160 km/h w 7,4 s od startu.

Obraz

Moc trafi w całości na tylne koła. Nawet na lekko wilgotnej nawierzchni żarty się więc kończą, chyba, że kierowca lubi być wyprzedzany przez tył samochodu... Jak przystało na prawdziwego sportowca, GT2 otrzyma manualną przekładnię z sześcioma przełożeniami.

Doskonałe osiągi są zasługą nie tylko wyrafinowanego silnika. Nie mniejszy wpływ na dynamikę jazdy miało ograniczenie masy. Lekkie tworzywa, tytanowe elementy układu wydechowego oraz zubożenie wyposażenia sprawiło, że Porsche 911 GT2 w pełnej gotowości bojowej waży ledwie 1440 kg.

Porsche zapewnia, że nadciągająca „911-stka” będzie najbardziej bezkompromisową maszyną w historii modelu. Nic dziwnego, że na pierwszej stronie prospektu widnieje wiele mówiący napis – „Nowe Porsche 911 GT2. Wymagany szacunek”.

Łukasz Szewczyk,
fot. Carscoop

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥