Trwa ładowanie...

Pierwsze egzemplarze nowej Mazdy MX-5!

Pierwsze egzemplarze nowej Mazdy MX-5!
d2fki34
d2fki34

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8469/mx-05-2005-02.jpeg',550,322) ) |
| --- | W Hiroszimie rozpoczęto produkcję pokazanej tej wiosny po raz pierwszy, trzeciej generacji Mazdy MX-5. Ten szlagierowy roadster Mazdy produkowany jest już od szesnastu lat, i chyba jak żaden inny model tak doskonale nie przysłużył się do określenia sportowego wizerunku Mazdy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8469/mx-05-2005-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Kiedy w 1989 roku rozpoczęto produkcję MX-5, w Polsce Mazda znana byłą przede wszystkim ze słynących z trwałości „ropniaków” 626. Jako, że Mazdy nie były wytwarzane w UE, ich import był w latach 90. praktycznie nieopłacalny. Nic też dziwnego, że marka niemalże znikła z polskiego rynku motoryzacyjnego. Teraz Mazda wraca w zwycięskiej aurze, a to za sprawą doskonale sprzedających się w Europie modeli Mazda3 i Mazda6. O ile jednak oba te auta są określane przez samego producenta jako zupełnie nowe wcielenie, nowy styl Mazdy, o tyle MX-5, nawet w swym trzecim wcieleniu, wciąż bardzo przypomina protoplastę sprzed szesnastu lat. ...Bo i któż odważyłby się na rewolucyjne zmiany, skoro MX-5 jest najlepiej sprzedającym się dwumiejscowym autem sportowym na świecie, o czym zaświadcza właściwy wpis w księdze rekordów Guinnessa. Jakimże jest nowe wcielenie tego klasyka?

d2fki34

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8469/mx-05-2005-04.jpeg',550,330) ) |
| --- | Mazda MX-5 trzeciej generacji jest bardzo podobna do ustępującego modelu, ale też w porównaniu z nim dalece doskonalsza. Nadwozie jest o 22% sztywniejsze, a silnik udało się umiejscowić o 13,5 cm bliżej środka auta, przez co uzyskano bardziej proporcjonalne rozłożenie ciężaru na obie osie. Na całym świecie proponowana będzie wersja MX-5 napędzana nowym dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 160 KM @ 6700 obr/min. W słabującej wciąż gospodarczo Europie, ofertę uzupełni jednostka 1,8, której posiadacze zadowolić się będą musieli mocą 126 KM @ 6700 obr/min. Nie musi to jednak oznaczać marudnej jazdy, bo wszak MX-5 jest autem małym. Mierzy niespełna 4 metry długości (3,995 mm), 1,72 metra szerokości i 1,245 wysokości. Ten minimalizm, który w sportowym roadsterze zapowiada bardzo silne emocje płynące z jazdy, nie musi niestety wcale zapowiadać równie powściągliwej ceny. Na rynku północnoamerykańskim, poprzednia generacja MX-5 kosztowała około 25 tys dolarów. Nie ma co jednak przeliczać tej kwoty na
złotówki, bo z reguły te same auta kosztują w Europie tyle samo euro, co w USA dolarów. ...co oznaczałoby, że za MX-5 przyjdzie zapłacić grubo ponad 100 tys zł. I bardzo to możliwe, bo wszak MX-5 cieszy się w swej kategorii takim prestiżem, że porównywana jest do samego BMW Z4, który w wersji napędzanej silnikiem dwulitrowym kosztuje ponad 130 tys zł. .
Pierwsze egzemplarze MX-5 trafią do sprzedaży latem tego roku.


d2fki34
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2fki34
Więcej tematów