Trwa ładowanie...

Panamera już latem 2009

Panamera już latem 2009Źródło: Porsche
d988ulq
d988ulq

Swoją światową premierę Panamera będzie miała wiosną 2009 roku, a pierwsze egzemplarze pojawią się w handlu na całym świecie późnym latem. Zaprojektowana jako czterodrzwiowy samochód sportowy Panamera łączy w sobie sportową dynamikę jazdy, przestronne, uniwersalne wnętrze i komfort godny prawdziwego samochodu Gran Turismo.

(fot. Porsche)
Źródło: (fot. Porsche)

Panamera jest czwartą serią, produkowaną przez Porsche obok sportowych 911-tek, Boxstera i Caymana oraz sportowego samochodu terenowego Cayenne. Stylistom udało się stworzyć całkiem nowy i niepowtarzalny model, a mimo to pod względem formy nierozerwalnie związany z typową stylistyką Porsche. Już same proporcje wyróżniają Panamerę z jej segmentu rynkowego: z szerokością 1,931 milimetrów jest szersza niż jakikolwiek porównywalny samochód czterodrzwiowy, natomiast wysokość 1,418 milimetrów jest mniejsza, niż w innych autach tego typu. Niepowtarzalną sylwetkę GT uzyskano dzięki długości 4,970 milimetrów i sportowym, krótkim zwisom.

Panamera może być śmiało zaliczana do nowego segmentu samochodów. Synteza typowych cech auta sportowego, nawiązujących do sylwetki coupé oraz niepowtarzalnej interpretacji kształtów limuzyny, a także zalet jakie niesie ze sobą zmienna koncepcja wnętrza tworzy wyjątkowy obraz nowoczesnego samochodu. Panamera ma mocno zaznaczone wloty powietrza, zamiast osłony chłodnicy. Szerokie nadkola i optycznie wydłużona przednia pokrywa tworzą stylistykę, znaną z przedniej partii 911 i cenioną przez klientów Porsche już od 45 lat: wyraźnie wysunięte błotniki jako zakończenie płaskiej maski.

Na przednich fotelach i obu wyprofilowanych pojedynczych siedzeniach z tyłu pasażerowie znajdą doskonałe pod względem ergonomicznym warunki. Bagażnik pomieści bagaż wszystkich pasażerów. Składane oparcia tylnych siedzeń pozwalają na indywidualne dostosowanie wnętrza do potrzeb.

d988ulq

Pod maską pracują silniki typu „V” z sześcioma lub ośmioma cylindrami, dysponujące mocą od 300 do 500 KM. Część z nich ma turbodoładowanie. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa są dość oszczędne, a jednocześnie mocne. Siły przekazywane są przez manualną skrzynię sześciobiegową lub siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową Porsche – PDK.

(fot. Porsche)
Źródło: (fot. Porsche)

Panamera posiada sportowy napęd na tylną oś. W najmocniejszym wariancie zastosowano napęd na wszystkie koła, dostępny dla innych wersji jako opcja. Porsche przygotowuje także wyjątkowo oszczędny model Panamera z napędem hybrydowym. Więcej szczegółów dotyczących silników, przekładni, osiągów jezdnych, cen oraz wyposażenia przedstawionych zostanie wiosną przyszłego roku.

* ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ * Nowa seria Porsche – Panamera – będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej zakładu w Lipsku. Powstaje tam hala o powierzchni 22.000 metrów kwadratowych i odpowiednie centrum logistyczne. Silniki Panamery będą produkowane w macierzystym zakładzie Porsche w Zuffenhausen, natomiast zakład Volkswagena w Hanowerze zajmie się dostawą lakierowanych surowych nadwozi. Następnie samochody będą montowane w fabryce w Lipsku. Roczna produkcja przewidziana jest na 20.000 sztuk. W ramach produkcji Panamery Porsche będzie współpracowało przede wszystkim z niemieckimi dostawcami.

Źródło: Porsche

d988ulq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d988ulq
Więcej tematów