Opel zmienia się na lepsze - Opel Meriva
Po udanej Insigni oraz chwalonej Astrze przyszedł czas na małego vana - Meriva. Auto nie dość, że wygląda ciekawie, to jako jedyne w swojej klasie ma drzwi otwierane przeciwnie do przednich.
Auto jest następcą Merivy, która swoją premierę miała jeszcze w 2003 r. Jak zapewnia firma samochód ma być jeszcze bardziej praktyczny i przystępny od poprzednika, który znalazł aż milion miłośników w całej Europie.
Niewątpliwie samochód będzie rozpoznawalny z powodu wyjątkowych drzwi, które Opel nazwał FlexDoors. Chodzi o tylne drzwi, które są otwierane w kierunku przeciwnym do przednich. Zdaniem firmy to rozwiązanie ma ułatwić wsiadanie do kabiny. Dzieje się tak zapewne dzięki temu, że otwierają się pod kątem prawie 90 stopni.
Opel podkreśla również, że w przeciwieństwie do innych pojazdów z takim rozwiązaniem, jak Mazda RX-8 czy Rolls Royce Phantom, tylne drzwi Meriwy są pełnowymiarowe oraz można je otwierać niezależnie od przednich.
Niestety firma nie opublikowała żadnych zdjęć wnętrza. Mimo to, możemy być pewnie, że kabina, podobnie jak stylistyka karoserii, będzie nawiązywać do najnowszych modeli Opla - Astry, oraz Insignii. Podobnie będzie zapewne z jakością oraz materiałami użytymi we wnętrzu auta. We wnętrzu ma być nie tylko ładnie, ale przede wszystkim praktycznie. O funkcjonalność ma zadbać system FlexSpace. Chodzi o możliwość niezależnego przesuwania wszystkich foteli, oraz ustawiania ich zgodnie z potrzebami podróżnych. Dzięki zmianom, wszystkie operacje mają być intuicyjne oraz nie wymagające siły. O urodę ma zaś zadbać aż sześć różnych kolorów tapicerki.
Aby wyróżnić spośród konkurencji, spece z opla zaprojektowali również system FlexRail. Chodzi o wymienialne schowki, które przesuwać można po prowadnicach umieszczonych między przednimi siedzeniami, a które pozwalają na wygodne i adaptowalne przewożenie wszelkich przedmiotów. W tylnym zderzaku znajdzie się również miejsce na chowany niczym szuflada bagażnik rowerowy FexFix.
Gama jednostek napędowych obejmuje ekonomiczne i mocne silniki z turbodoładowaniem oferujące zakres mocy od 75 do 140 KM. Dostępna będzie również szczególnie ekonomiczna wersja ecoFLEX. Meriva będzie sprzedawana z pięcio i sześciobiegową manualną skrzynią biegów, jak również z automatyczną skrzynią sześciobiegową. Nowa Meriva otrzymała również szerszy rozstaw osi. Dzięki temu pasażerownie mają więcej miejsca, a samochód prowadzi się stabilniej.
Zaprojektowana i opracowywana w ośrodku konstrukcyjnym Opla w Rüsselsheim w Niemczech nowa Meriva, produkowana będzie w Saragossie w Hiszpanii, a wprowadzenie do sprzedaży zaplanowano na tegoroczne lato. Swoją premierę samochód będzie miał na najbliższych targach samochodowych w Genewie.
Jakub Wielicki