Opla Merivę można już zamawiać w Polsce. Najtańszy, z silnikiem benzynowym 1,4 l/90 KM, kosztuje 48 890 zł.
Meriva to 5-osobowy minivan opracowany z wykorzystaniem płyty podłogowej Corsy. W porównaniu z poprzednikiem dokonano w nim głównie zmian stylizacyjnych. Nieco inny kształt mają reflektory, zderzaki i grill. Zastosowano też nowe materiały tapicerskie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9149/meriva-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W zawieszeniu przednim wykorzystano kolumny MacPhersona, a tyłu belkę skrętną. To rozwiązanie typowe w segmencie pojazdów, do którego należy Meriva.
Gamę silników Merivy rozszerzono o opracowanego przez Fiata diesla 1,3 l rozwijającego moc 75 KM. Auto dostępne jest także z wysokoprężną jednostką napędową 1,7 l/100 KM i silnikami benzynowymi 1,4 l/90 KM; 1,6 l/105 KM i 1,8 l/125 KM.
W wyposażeniu standardowym przewidziano m.in. przednie poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy i centralny zamek.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9149/meriva-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Na rynkach europejskich Meriva dostępna jest także w usportowionej wersji OPC. Napędza ją turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy 180 KM. Meriva OPC rozwija maksymalną prędkość 222 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,2 sekundy. Zawieszenie auta dostosowano do osiągów obniżając je z przodu o 10, a z tyłu o 15 mm.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Prezentacja Merivy odbyła się na niemieckiej wyspie Sylt. Jeździliśmy autem z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 105 KM współpracującym z manualną, 5-stopniową skrzynią przekładniową. Jednostka napędowa jest wystarczająco dynamiczna i cicha. Głośniej zaczyna pracować dopiero powyżej 4 tys. obrotów na minutę. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Zawieszenie Merivy sprawuje się dobrze, ale trudno o obiektywną ocenę ze względu na dobry stan niemieckich dróg. Więcej na ten temat można będzie powiedzieć po próbach na naszych nawierzchniach.
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | benzynowy | diesel | diesel |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa (cm3) | 1364 | 1598 | 1796 | 1248 | 1686 |
Moc (KM) | 90 | 105 | 125 | 75 | 100 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13,8 | 13,3 | 11,3 | 17,8 | 13,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 168 | 181 | 190 | 157 | 178 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 5,3/8,3 | 5,5/8,8 | 6,1/10,9 | 4,3/6,2 | 4,4/6,6 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 405 x 169 x 162 | ||||
Pojemność bagażnika (l) | 415 | ||||
Cena brutto (zł) | 48 900 | 52 200 | 57 150 | 57 400 | 63 600 |
Autor: Maciej Pobocha