Trwa ładowanie...

Nowy Jeep: Commander

Nowy Jeep: Commander
d2wyhz0
d2wyhz0

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8388/commander-jeep-01.jpg',600,425) ) |
| --- | Całkiem nowy model Jeepa ma być pod wieloma względami nowatorski, a jednocześnie łączyć wszystkie zalety marki o sześćdziesięcioletniej tradycji w produkcji samochodów terenowych. Mówiąc bardziej wprost, Commander ma wykorzystać wszystkie osiągnięcia Jeepa, by sprostać coraz większej konkurencji w segmencie SUV.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8388/commander-jeep-04.jpg',600,273) ) |
| --- | Do pojawienia się Commander, Jeep oferował modele Wranglem, Cherokee ( w USA nazywany Liberty) i Grand Cherokee. Pierwszy model to prawdziwy klasyk – spadkobierca spartańskiej i czystej formy Willysa; Cheronee (Liberty) jest podobny w charakterze, ale większy; Grand Cherokee to już duży i komfortowy SUV, którym Jeep podbija serca głównie zamożnych mieszczuchów.
Co nowego wnosi model Commander? Commander jest duży, większy jeszcze od Grand Cheronee, ale wcale nie znaczy to, że ma być od niego bardziej luksusowy. Przede wszystkim, jest pierwszym siedmiomiejscowym Jeepem o trzech rzędach siedzeń. Commander będzie więc największy i najpojemniejszy, przy czym wymiary służyć mają własnościom funkcjonalnym, a nie schlebianiu próżności podtatusiałego macho, który chce coraz większego… samochodu.

d2wyhz0

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8388/commander-jeep-02.jpg',600,422) ) |
| --- | Stylistykę Commandera oparto na najbardziej sprawdzonych wzorcach z przeszłości, przede wszystkim Jeepa Cheronee produkowanego w latach 1984 – 2001. Wybór taki możnaby określić w skrócie, jako powrót do klasyki i prostoty – jakże pasującej do charakteru Commander, wielkiego, funkcjonalnego, pojemnego Jeepa. Pewnej prostoty można się też doszukać w wyglądzie wnętrza – żadnych ekstrawaganckich pomysłów.

Commander zbudowany jest na płycie podłogowej Grand Cherokee, ale jest od niego o 5 cm dłuższy. Ta niewielka różnica pozwoliła zmieścić trzy rzędy siedzeń – oczywiście kosztem przestrzeni bagażowej. Ciekawe jest to, że każdy rząd siedzeń umiejscowiony jest odrobinę wyżej, niż poprzedni – co sprzyjać ma komfortowi psychicznemu pasażerów z tyłu, którzy nie powinni się czuć jak podróżni 3. klasy. Od najnowszego, sprzedawanego od roku Grand Cherokee pochodzą też wszystkie 3 zaawansowane systemy poprawiające bezpieczeństwo, oraz możliwości poruszania się w terenie: Quadra-Trac® I, Quadra-Trac® II i Quadra-Drive® II. Pierwszy z nich to praktycznie bezobsługowy system adresowany do użytkowników ceniących 4x4 podczas jazdy po śniegu, czy lodzie, jednak nie chcących zgłębiać tajników pracy reduktora. Kolejna dwa systemy są bardziej skomplikowane i adresowane do amatorów aktywnej jazdy w terenie.

d2wyhz0

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8388/commander-jeep-03.jpg',600,454) ) |
| --- | Jeepa Commandera napędzać może jeden z trzech silników. Do wybory są dwa silniki ośmiocylindrowe: 5.7 i 4.7, a także sześciocylindrowy 3,7. Z całą pewnością Commander, które dotrą do Europy będą mogły być napędzane wysokoprężnymi silnikami Mercedesa, jak to jest w przypadku montowanych w zakładach Magna Steyr w Austrii. Atrakcyjność Commandera ma podkreślać bogate standardowe wyposażenie w akcesoria odpowiedzialne za bezpieczeństwo: ABS, układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy. Opcjonalnie dokupić można będzie nawigację satelitarną, czujniki parkowania, system monitorujący ciśnienie powietrza w oponach.
Szefowie Jeepa zapowiadają, że Commander jest pierwszym z serii nowych modeli tej marki, które pojawią się do 2010 roku.


d2wyhz0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2wyhz0
Więcej tematów