Trwa ładowanie...

Nowe Mini za miasto

Nowe Mini za miastoŹródło: zdjęcie producenta
d1qma27
d1qma27

Mini opublikowało oficjalne dane i zdjęcia pierwszego w historii marki samochodu z napędem na cztery koła. Auto nosi nazwę Countryman.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Ciężko mówić o stylistyce auta, gdyż zostało tak zaprojektowane, aby nawet przez chwilę nikt nie miał wątpliwości jaka to marka. Chociaż warto wspomnieć, że Conuntryman zdecydowanie wybija się spośród innych aut marki rozmiarami karoserii, lamp, znaczków i kół. Można bez wątpienia powiedzieć, że auto wygląda niczym napompowane Mini. Mimo to jego minimalistyczna stylistyka długo się nie znudzi i znajdzie wielu zwolenników.

Wnętrze samochodu również niewiele się różni od pozostałych modeli firmy. Producent jednak podaje, że pozycja kierowcy będzie wyższa niż w przypadku mniejszych modeli. Zasadniczą różnicą jest jednak konsola dzieląca kabinę na pół. Została nazwana MINI Center Rail i ciągnie się od kokpitu do tylnego rzędu siedzeń. Jak twierdzi producent jest na niej bezpieczne miejsce zarówno na kubki, okulary czy jakiekolwiek przenośne urządzenia elektroniczne.

d1qma27
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Standardowo nowe Mini zostanie wyposażone w cztery niezależne miejsca siedzące. Klient będzie mógł zamówić również wersję z pięcioma miejscami. Wtedy na tylny rząd trafi dzielona w stosunku 40:60, składana kanapa. Zarówno w cztero jak i w pięciomiejscowej wersji auta 350-litrowy bagażnik będzie można powiększyć do 1 170 litrów.

Na początku swojej rynkowej kariery, samochód będzie dostępny w sumie z pięcioma różnymi silnikami. Pod maskę auta będzie można zamówić jeden z dwóch silników wysokoprężnych lub jeden z trzech benzynowców. Najsłabszą jednostką będzie 90-konny turbo diesel, najmocniejszy będzie zaś silnik benzynowy 1.6 l z turbiną oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa. Będzie on dysponował mocą 184 KM. Wszystkie wersje aut będą wyposażone w system odzyskiwania energii z hamowania. Na liście standardowego wyposażenia znajdzie się również start-stop system i wskaźnik zmiany biegów. Producent podaje że w zamian za nową sześciostopniową skrzynię biegów będzie można zamontować również sześciostopniowy automat.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Modele MINI Cooper S Countryman i MINI Cooper D Countryman dostępne będą z opcjonalnym układem stałego napędu na wszystkie koła MINI ALL4 i elektrohydraulicznym mechanizmem różnicowym umieszczonym bezpośrednio na przekładni głównej. Jak podaje Mini, system nieustannie steruje rozkładem mocy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi. W normalnych warunkach jazdy do 50 proc. mocy silnika wędruje do tylnych kół, podczas gdy w ekstremalnych warunkach eksploatacji układ przesyła na tylną oś nawet 100 proc. mocy.

d1qma27

Samochód będzie miał swoją premierę na zbliżających się targach samochodowych w Genewie, które rozpoczną się na początku marca tego roku. Zaś do europejskich salonów marki samochody trafią jeszcze jesienią 2010 roku. Zaś za oceanem pierwsze modele pojawią się na początku 2011 r.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Warianty silnikowe:

*MINI Cooper S Countryman: *Czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką o podwójnym wlocie (twin-scroll), bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów stworzonym w oparciu o technologię VALVETRONIC opracowaną przez BMW Group.
Pojemność skokowa 1 598 cm3,
moc maksymalna 135 kW/184 KM przy 5 500 obr./min.,
maksymalny moment obrotowy 240 Nm/177 lb-ft przy 1 600 obr./min. (260 Nm/192 lb-ft z funkcją Overboost).
Przyspieszenie 0-100 km/h w 7,6 sekundy,
prędkość maksymalna 215 km/h.
Średnie zużycie paliwa wg UE 6,3 litra/100 km, emisja CO2 146 g/km.

d1qma27

MINI Cooper Countryman: Czterocylindrowy silnik benzynowy z w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów stworzonym w oparciu o technologię VALVETRONIC opracowaną przez BMW Group.
Pojemność skokowa 1 598 cm3,
moc maksymalna 90 kW/122 KM przy 6 000 obr./min.,
maksymalny moment obrotowy 160 Nm/118 lb-ft przy 4 250 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h w 10,5 sekundy, prędkość maksymalna 190 km/h.
Średnie zużycie paliwa wg UE 6,1 litra/100 km, emisja CO2 142 g/km.

MINI One Countryman: Czterocylindrowy silnik benzynowy z w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów stworzonym w oparciu o technologię VALVETRONIC opracowaną przez BMW Group.
Pojemność skokowa 1 598 cm3,
moc maksymalna 72 kW/98 KM przy 6 000 obr./min.,
maksymalny moment obrotowy 153 Nm/113 lb-ft przy 3 000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h w 12,7 sekundy, prędkość maksymalna 175 km/h.
Średnie zużycie paliwa wg UE 5,9 litra/100 km, emisja CO2 137 g/km.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ MINI * MINI Cooper D Countryman: Czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem, aluminiową skrzynią korbową, wtryskiem common-rail i zmienną geometrią turbiny. Pojemność skokowa 1 598 cm3,
moc maksymalna 82 kW/112 KM przy 4 000 obr./min.,
maksymalny moment obrotowy 270 Nm/199 lb-ft przy 1 750 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h w 10,9 sekundy, prędkość maksymalna 180 km/h.
Średnie zużycie paliwa wg UE 4,4 litra/100 km, emisja CO2 116 g/km.

d1qma27

MINI One D Countryman: Czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem, aluminiową skrzynią korbową, wtryskiem common-rail i zmienną geometrią turbiny.
Pojemność skokowa 1 598 cm3,
moc maksymalna 66 kW/90 KM przy 4 000 obr./min.,
maksymalny moment obrotowy 215 Nm/158 lb-ft przy 1 750 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h w 13,2 sekundy, prędkość maksymalna 170 km/h.
Średnie zużycie paliwa wg UE 4,3 litra/100 km, emisja CO2 113 g/km.

Jakub Wielicki

d1qma27
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1qma27
Więcej tematów