Trwa ładowanie...
27-02-2010 17:28

Niewielka dawka luksusu

Niewielka dawka luksusuŹródło: zdjęcie producenta
d1rgy5y
d1rgy5y

Mierzy nieco ponad cztery metry, ma niewielki bagażnik, potężne koła, dynamiczny wygląd, a pod maską ekologiczną hybrydę. Oto najnowszy gracz segmentu premium – najmniejszy Lexus CT200h.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Niestety Japończycy, podobnie jak w informacji z przecieku, nie podali żadnych osiągów ani dokładnych danych technicznych samochodu. Wiadomo jedynie, że pod maską kryje się hybryda łącząca motor benzynowy o pojemności 1.8 l z jednostką elektryczną. Siła napędowa przenoszona jest na przednią oś za pomocą bezstopniowej skrzyni biegów E-CVT.

Podobnie, jak inne auta z napędem hybrydowym, Lexus może poruszać się jedynie przy pomocy silnika elektrycznego. Prócz tego kierowca mam możliwość w wyborze jednego z trzech trybów pracy napędu - ECO, SPORT i NORMAL. Jak zapewnia producent, w trybie SPORT, auto jest "dynamiczne i daje wiele przyjemności z jazdy".

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Prócz bardziej żwawych reakcji na gaz, zmienia się także nieco wnętrze auta. Niebieskie podświetlenie zegarów staje się czerwone, a wyświetlacz ze wskaźnikiem "ekojazdy", zmienia się w obrotomierz.

d1rgy5y

O komfort podróży dba w samochodzie całkowicie nowa płyta podłogowa. Długi na 432 cm Lexus ma z przodu kolumny McPhersona oraz stabilizatory poprzeczne. Z tyłu zaś ciężką pracę będzie wykonywać całkowicie nowa konstrukcja podwójnych, rozwidlonych wahaczy. Wnętrze, podobnie zresztą jak karoseria, w znacznym stopni nawiązuje do koncepcyjnego LF-Ch. Masywna konsola środkowa mieści zarówno przełącznik skrzyni biegów, joystick do sterowania systemem multimedialnym, oraz całe radio. Jedynie, wzorem najnowszego modelu RX wyświetlacz znalazł się w górnej części kokpitu.

Wprowadzenie na rynek luksusowego kompaktu z pewnością jest ruchem dyskusyjnym. Jednak na pewno nie zaszkodzi wizerunkowi japońskiej firmy, zwłaszcza w Europie, gdzie to najpopularniejszy segment samochodów.

Jakub Wielicki

d1rgy5y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rgy5y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj