WAŻNE
TERAZ

Polski atom: UE daje zielone światło

Mocne uderzenie - Lotus Exige S Performance Pack

Obraz
Obraz

Lekkie, zwinne i bardzo szybkie... Z tego Lotusy słyną od lat. A gdyby tak sprawić, żeby brytyjskie bolidy mknęły po drogach jeszcze szybciej? Wyzwanie podjął producent i zaprezentował model Exige S w kombinacji z pakietem podnoszącym osiągi auta.

Wściekle pomarańczowy bolid sprawia wrażenie przyklejonego do nawierzchni. To zasługa niskiego, a zarazem szerokiego nadwozia. Niewielki dyfuzor pod przednim zderzakiem oraz solidne skrzydło nad pokrywą bagażnika zdradza potencjał Lotusa. Są też duże koła z przyczepnymi oponami, za którymi można dostrzec wentylowane i nawiercane tarcze oraz czterotłoczkowe zaciski przygotowane przez AP Racing.

Obraz

Najwięcej ingerencji inżynierów Lotusa można dostrzec pod pokrywą silnika. Główną modyfikacją jest montaż kompresora Eaton M62. Nie zabrakło też wtryskiwaczy o zwiększonej wydajności oraz nowego oprogramowania sterującego pracą jednostki napędowej. Kombinacja nowych elementów sprawiła, że moc wynosi nie mniej niż 240 KM, a moment obrotowy sięgnął 230 Nm. Wspomniane wartości wymusiły montaż sportowego sprzęgła i docisku.

Obraz

Wzmocnione serce miało oczywisty wpływ na poprawę osiągów filigranowego autka. Lotus deklaruje, że przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,2 sekundy, a 100 mil/h, czyli 160 km/h pojawi się na liczniku po 9,7 sekundy od startu. Maksymalnie będzie można uzyskać niemal 250 km/h. Czy wiąże się to z wirem w baku? Nic z tych rzeczy! Lotus Exige S powinien spalić średnio zaledwie 9,1 l/100km!

Obraz

Doświadczenia zdobyte przez firmę w trakcie wieloletniej rywalizacji na torach wyścigowych całego świata znalazły przełożenie na wyposażenie Exige’a. Pojazd otrzymał bowiem kontrolę trakcji współpracującą z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu oraz systemem „Launch control”. Kierowca ma możliwość ustawienia obrotów silnika przy jakich chce wystrzelić spod świateł. Później wystarczy docisnąć gaz do podłogi, zwolnić sprzęgło i cieszyć się przyśpieszeniem wtłaczającym w kubełkowy fotel...

Dla prawdziwych kozaków przewidziano oczywiście możliwość wyłączenia elektronicznych asystentów. Jednak przy mocy 240 KM, napędzie na tylną oś oraz centralnie umieszczonym silniku wymaga to głębszego namysłu, ponieważ jeden niewłaściwy ruch prawej stopy może zamienić Lotusa w nadsterownego bąka...

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀