Trwa ładowanie...
div2qmn

MITSUBISHI Pajero L040

Dane techniczne, opinie, informacje
MITSUBISHI Pajero L040
Lata produkcji

1982 - 1991

Dostępne wersje nadwoziowe

terenowy

Silniki

2.5 TD (L044G,L049G) (87KM)
2.5 (103KM)
2.5 TD (L044G,L049G) (95KM)
2.6 (109KM)
3.0 (143KM)
3.0 V6 (L141G,L146G) (141KM)
2.3 TD (84KM)
2.5 TD (95KM)

Skrzynie biegów

manualna; automatyczna

Rozstaw osi (mm)

2350-2695

Długość (mm)

3995-4650

Szerokość (mm)

1679

Wysokość (mm)

1849-1890

Marki
Model

Mitsubishi Pajero, to terenowy samochód osobowy zaliczany do segmentu I. Zadebiutował w 1981 roku podczas salonu samochodowego w Tokio, w rok później wszedł do sprzedaży. Pierwsza generacja odnosi się do konceptu z 1934 roku o nazwie PX33. Taką samą nazwę otrzymały dwa kolejne koncepty zapowiadające ten model, tyle że zaprezentowane zostały w 1972 oraz 1978 roku. Pajero pierwszej generacji początkowo występowało w 3-drzwiowej wersji nadwoziowej, ze sztywnym, bądź miękkim dachem. Jednak ze względu na zbyt mało rodzinny charakter, w 1983 roku do oferty dołączyła większa i dłuższa odmiana 5-drzwiowa. Nowością było zastosowanie po raz pierwszy w japońskim aucie terenowym z napędem na wszystkie koła turbodoładowanego silnika wysokoprężnego oraz wspomagania kierownicy. Już w 1983 roku na trasach rajdów pojawiły się pierwsze przerobione egzemplarze. W 1988 roku pod maską zagościł topowy silnik o pojemności 3-litrów V6 SOHC, dostępny w krótkiej i długiej wersji nadwoziowej. Po karierze Pajero, Mitsubishi sprzedało
licencję Hyundaiowi, który zaprezentował model Galloper, będący technologicznym spadkobiercą Pajero. W 1991 roku zakończono produkcji pierwszej generacji Pajero, a na rynku pojawiła się druga, znacznie nowocześniejsza generacja.

div2qmn
div2qmn
div2qmn
Więcej tematów
div2qmn