Trwa ładowanie...

Mercedes-Benz stawia na aerodynamikę

Mercedes-Benz stawia na aerodynamikęŹródło: zdjęcie producenta
d33r4f6
d33r4f6

Mercedes-Benz prezentuje aerodynamiczną ciężarówkę oraz przyczepę. Nowe kształty mają wpłynąć na znaczne ograniczenie kosztów paliwa w transporcie drogowym.

Współczynnik oporu w porównaniu do modeli konwencjonalnych zmalał o 18 proc., co przekłada się na niższym o 4,5 proc. zużyciu paliwa. Przekłada się to na znaczne oszczędności w dalszej perspektywie, wszak zatankowanie do pełna dalekobieżnej ciężarówki kosztuje dzisiaj od 1 000 do 2 000 euro.

Naczepę pozbawiono zbędnych, futurystycznych rozwiązań i postawiono na praktykę. Wykorzystuje ona standardowy kontener o długości 13,6 m do przewozu produktów chłodzonych. Polepszenie aerodynamiki nie wpłynęło na przestrzeń ładunkową.

Bez zmian pozostaje ciężarówka Mercedes-Benz Actros z kabiną StreamSpace. Dodatkowe wyposażenie obejmuje jedynie deflektor na dachu, boczne owiewki kabiny i boczne osłony.

Jesienią zostaną przeprowadzone dalsze pomiary zużycia paliwa i jazdy próbne Actrosem z aerodynamiczną naczepą oraz aerodynamiczną ciężarówką. Testy te odbędą się w warunkach rzeczywistych, podczas codziennych operacji transportowych.

/ll

d33r4f6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d33r4f6
Więcej tematów