Trwa ładowanie...
d3hggwe

LEXUS LS XF10

Dane techniczne, opinie, informacje
LEXUS LS XF10
Lata produkcji

1989 - 1994

Dostępne wersje nadwoziowe

sedan

Silniki

4.0 (245KM)
4.0 (264KM)

Skrzynie biegów

automatyczna

Rozstaw osi (mm)

2814

Długość (mm)

1996

Szerokość (mm)

1821-1829

Wysokość (mm)

1405-1415

Marki
Model

Lexus LS XF10, czyli pierwszej generacji, to luksusowy samochód osobowy zaliczany do segmentu F. Zadebiutował w 1989 roku. Prace jednak rozpoczęły się znacznie wcześniej. W sierpniu 1983 roku Eiji Toyoda poinformował o projekcie F1 (oznaczającym Flagship No.1, czyli flagowy model), przeznaczonym na globalny rynek najważniejszych krajów. Efekt końcowy był wysoce zaskakujący. Nad modelem pracowało prawie 4000 osób, które stworzyły 450 egzemplarzy prototypów i 900 prototypów silników. Przebadano 24 różne rodzaje drewna do wykończenia wnętrza. W 1989 roku podczas targów w Detroit zaprezentowano wersję produkcyjną. Pod maską znalazł się zaawansowany, innowacyjny silnik: 32 zawory, V8 DOHC o pojemności 4 litrów i mocy 245 KM. Cechowała go wyśmienita kultura pracy, był bardzo cichy i stosunkowo mocny. Lexus LS400 posiadał 4-drzwiowe nadwozie typu sedan (limuzyna). Dostępna była tylko jedna skrzynia biegów, a był to 4-biegowy automat. W 1992 roku LS przeszedł modernizację, obejmującą 50 istotnych różnic w
odniesieniu do poprzednika. Auto stało się wielkim sukcesem rynkowym, którym Lexus otworzył sobie drogę do najbardziej wymagających rynków, w tym amerykańskiego i europejskiego, choć na tym drugim zadomowił się na dobre dopiero kilka lat później. W 1994 roku zaprezentowano następcę, Lexusa LS XF20 (druga generacja).

d3hggwe
d3hggwe
d3hggwe
Więcej tematów
d3hggwe