LAND ROVER Range Rover III
Lata produkcji | 2002 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 2.9 TD 24V (177KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2880 |
Długość (mm) | 4950-4976 |
Szerokość (mm) | 1923-2035 |
Wysokość (mm) | 1862-1902 |
Marki | |
Model |
Range Rover III, to trzecia generacja popularnego terenowego samochodu osobowego produkowanego przez brytyjską markę Land Rover. Na rynku zastąpił drugą generację. Zadebiutował w 2001 roku, a do salonów sprzedaży trafił rok później. Początkowo w gamie znajdowały się dwie mocne jednostki napędowe: benzynowy V8 4,4 l. (4398 cm3) o mocy 286 KM (210 kW) oraz diesel R6 o pojemności 3,0 l. (2926 cm3) i mocy 177 KM (130 kW). Oba silniki to konstrukcje niemieckiej marki BMW. Podobnie jak w przypadku poprzednika, zastosowano niezależne pneumatyczne zawieszenie wszystkich kół z regulacją prześwitu. Zastosowano także - po raz pierwszy w historii modelu - samonośne nadwozie. W 2005 roku zamiast silnika V8 BMW zastosowano motor V8, tyle że konstrukcji Jaguara. Topową wersją jest Range Rover z 5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 510 KM. Od 2011 roku w ofercie jest także 8-biegowa skrzynia automatyczna. Na rynku Range Rover konkuruje z takimi modelami jak: Mercedes ML, BMW X5/X6 czy Audi Q7.