Trwa ładowanie...

Lancia Ypsilon: nowy maluch z Tychów

Lancia Ypsilon: nowy maluch z TychówŹródło: zdjęcie producenta
d3nlk1a
d3nlk1a

Najnowsza generacja Lancii Ypsilon zadebiutowała podczas oficjalnej prezentacji, która odbyła się w Turynie 24 maja 2011. Kolejne wcielenie tego małego miejskiego auta o nieco wyższym standardzie będzie produkowane w fabryce Fiata w Tychach.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Oferowany od 1996 roku (na początku nazywany po prostu Y) niewielki samochód jest raczej ciekawostką i gadżetem, jednak na tyle interesującym, że Lancia zdecydowała się na stworzenie trzeciej generacji tego modelu. Choć wydaje się to samochód dość niszowy na bardzo konkurencyjnej gałęzi rynku, to w 2009 roku włoska firma sprzedała na świecie 82 tys. tych aut. Plany na przyszłość są jeszcze ambitniejsze. 12 maja rozpoczęto w Tychach produkcję nowego Ypsilona i już do końca roku ma powstać 50-60 tys. egzemplarzy. Natomiast na 2012 rok zaplanowano wyprodukowanie aż 122 tys. tych małych samochodów.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEJ LANCII YPSILON * Jak informuje Bogusław Cieślar, rzecznik prasowy Fiat Auto Poland, w powstanie nowego modelu (projekt, testy, wprowadzenie do produkcji) zainwestowano 1,8 mld złotych. Wbrew pierwotnym zapowiedziom póki co Ypsilon będzie dostępny tylko w Europie. Planowana jest też sprzedaż w Japonii, Australii i południowej Afryce. Niezbyt duża popularność samochodów tego typu w USA oznacza, że nowa Lancia raczej nie trafi na amerykański rynek. Mimo to Ypsilon będzie sprzedawany z logo Chryslera, ale w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Spowodowane jest to bardzo złą opinią o samochodach Lancii, która panuje na Wyspach.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Nowa Lancia ma 384 cm długości, 167 cm szerokości i 152 cm wysokości. Największym rywalem nowego Ypsilona będzie bliźniaczy Fiat 500. Oba auta to nieco droższe, ale też ciekawsze miejskie "maluchy". Można powiedzieć, że jest to dość ryzykowne posunięcie ze strony Fiata i firma będzie musiała mocno się postarać, aby ukazać różnice pomiędzy tymi samochodami. Podstawowa jest taka, że Lancia to auto 5-drzwiowe (w odróżnieniu do wcześniejszych generacji), natomiast Fiat - 3-drzwiowe. Włosi będą starali się przekonać nas, że dodatkowa para drzwi, ale też inny styl samochodu są wystarczającym powodem, aby zamiast popularnego modelu 500 wybrać Ypsilona.

d3nlk1a

Powstające w tej samej tyskiej fabryce samochodu będą też wyposażane w te same silniki. Podstawowym będzie 69-konna jednostka benzynowa 1.2, natomiast najdroższym - diesel produkujący 95 KM. Najciekawsza oferta to niedawno wyróżniona tytułem silnika roku jednostka 0.9 turbo o mocy 85 KM, która zapewnia spalanie na poziomie zbliżonym do tej na olej napędowy, przy niższej ceny zakupy.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEJ LANCII YPSILON * Polska premiera Ypsilona odbędzie się w dniach 15-16 czerwca w Tychach i Krakowie. Czy jest jednak szansa na sukces tego samochodu w naszym kraju? Będzie to trudne zadanie. Wcześniejsze generacje tego modelu są rzadkością na polskich ulicach. Nie należy też zapominać, że Fiat 500, który jest skierowany do podobnej grupy klientów już zdążył zyskać niezwykłą popularność.

sj

d3nlk1a
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3nlk1a
Więcej tematów