Trwa ładowanie...

Koniec Fordów Ka z tyskiej fabryki

Koniec Fordów Ka z tyskiej fabrykiŹródło: PAP/Andrzej Grygiel
d2nfmjf
d2nfmjf

W 2013 roku zakończy się produkcja Forda Ka w tyskiej fabryce Fiata i zostanie przeniesiona do miejscowości Krajowa w Rumunii. To druga - po ogłoszeniu, że nowa Panda będzie powstawała we Włoszech - strata polskiej fabryki w ostatnim czasie.

(fot. Piotr Mokwiński)
Źródło: (fot. Piotr Mokwiński)

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, Ford zainwestował ponad miliard euro w rumuńską fabrykę. Z tego powodu już nie chce dzielić się zyskami z Fiatem. Choć przedstawiciele obu firm nie wypowiadają się na ten temat to sprawa wydaje się przesądzona. Dla fabryki w Tychach oznacza to kolejne problemy. Mniejszy popyt już wymusił ograniczenie produkcji i zwolnienie 400 pracowników fabryki. Fordy Ka stanowią 20 proc. produkowanych w Tychach aut.

Fiat ma zamiar dalej produkować drugą generację Pandy. Będzie ona oferowana równolegle z powstającym we Włoszech nowym modelem. Mimo to przyszłość fabryki w Tychach w znacznym stopniu zależy od tego jakie nowe modele będą powstawać w Polsce.

d2nfmjf

* DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O FORDZIE KA * DGP stwierdza, że sytuacja Forda Ka pokazuje słabnącą pozycję Polski w branży motoryzacyjnej w regionie. Gdy w naszym kraju produkcja samochodów spadła w ciągu roku o 7 proc., natomiast w sąsiednich Czechach w tym samym czasie wzrosła o 7,2 proc., a na Słowacji nawet o 22 proc. Rumunia zachęciła Forda spełniając nieujawnione jeszcze żądania firmy. Władze w Bukareszcie chcą, aby dzięki Fordowi i Renault Rumunia stała się największym producentem samochodów w regionie.

sj

d2nfmjf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2nfmjf
Więcej tematów