Trwa ładowanie...
04-09-2013 16:42

Wyjątkowe Audi R8 polskiej roboty

Wyjątkowe Audi R8 polskiej robotyŹródło: Materiały prasowe
d3roua8
d3roua8

Serwis firmy Pachura opuściło najbardziej wyjątkowe Audi R8 w Polsce. Przeróbki pozwoliły na osiągnięcie gigantycznej mocy 710 KM.

Bazą do modyfikacji było Audi R8 coupe z silnikiem 4,2 V8 FSI. Przed realizacją projektu założono, że pojazd ma rozwijać moc ponad 700 KM a jego wygląd zewnętrzny ma w pełni zdradzać jego możliwości. Przedstawiciele firmy podkreślają, że szczególnie trudnym i pracochłonnym zajęciem była modyfikacja silnika.

Pod maską zainstalowano dwa kompresory ROTREX C38-61. Cały system doładowania, chłodzenia, układ dolotowy i smarowania zostały specjalnie opracowane przez firmę TTS Performance. W układzie wydechowym zastosowano sportowy tłumik Abt, zaś po wielu godzinach strojenia jednostki na hamowni udało się uzyskać 710 KM mocy oraz ponad 600 Nm momentu obrotowego. Parametry te pozwalają się na rozpędzenie do "setki" w 3,1 s a do 200 km/h w 9,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 328 km/h i wynika z długości przełożeń skrzyni biegów.

W przenoszeniu tak ogromnej mocy pomaga sportowe sprzęgło z okładzinami z kevlaru, stworzone specjalnie dla tego samochodu. Aby opanować niezwykłe Audi potrzebne były modyfikacje zawieszenia i układu hamulcowego. Auto otrzymało sportowe, gwintowane zawieszenie KW Variant 3 HLS4 z regulacją wysokości, twardości i siły odbicia. Ma ono również funkcję hydraulicznego podnoszenia nadwozia na przedniej i tylnej osi, który pozwala na uniesienie auta o 35 mm przy pokonywaniu przeszkód. Zarówno na przedniej, jak i tylnej osi zastosowano najbardziej wydajne hamulce ceramiczne.

d3roua8

Audi R8 V8 GTR otrzymało całkowicie nowy wygląd, zaś wszystkie elementy nadwozia są lżejsze od fabrycznych. W celu poprawienia aerodynamiki samochód posiada elementy wykonane z karbonu (pakiet Abt Sportsline). Są nimi przedni i tylny zderzak, progi boczne, powiększone wloty powietrza, tylne skrzydło, boczne lusterka z Audi R8 LMS oraz pokrywa silnika. Lżejsze od tradycyjnych są również felgi - na przedniej osi koła mają rozmiar 9x19 z oponami Michelin Pilot Sport CUP 235/35 R19 a na tylnej - 11x19 z ogumieniem 305/30 R19.

Dla pełni kontroli nad autem w kabinie znalazł się zestaw trzech zegarów DEFI Advance BF, które wskazują wartości ciśnienia doładowania, ciśnienia oleju oraz temperatury gazów wylotowych. We wnętrzu zastosowano też takie detale jak welurowe dywaniki z grafiką Abt Sportsline oraz system car audio ze stacją multimedialną Alpine IVA D800R.

Źródło: pachura.pl

ll/moto.wp.pl

Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!

d3roua8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3roua8
Więcej tematów