Trwa ładowanie...

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną w zestawieniu BrandZ

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną w zestawieniu BrandZŹródło: zdjęcie producenta
d3gvo6q
d3gvo6q

Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie zestawienia najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Jej wartość wyceniono na 28,9 mld dolarów.

Zestawienie ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się najlepsza wśród marek motoryzacyjnych już 8 razy. W obecnym rankingu Toyota zostawiła w tyle innych producentów aut i zajęła 30 miejsce wśród wszystkich marek świata (wśród których prym wiodą m.in. Apple, Google czy Facebook). W uzasadnieniu podano, że na tak wysoką pozycję wpłynęły innowacyjność, szeroko zakrojone badania nad nowymi technologiami, odważna polityka, wysoka jakość produktów oraz duży wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej mobilności.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Kolejne miejsca wśród marek motoryzacyjnych zajęły:
- BMW z wartością 26,349 mld dolarów (34 miejsce w „generalce”),
- Mercedes-Benz z wartością 21,786 mld dolarów (43),
- Honda z wartością 13,332 mld dolarów (78),
- Ford z wartością 13,106 mld dolarów (80),
- Nissan z wartością 11,411 mld dolarów (93).
Z 11 na 10 miejsce wśród motomarek awansował należący do Toyoty Lexus, którego wyceniono na 4,3 mld dolarów.

BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands zmierzyło postrzeganie marki na podstawie wywiadów z ok. 2 mln konsumentów w 30 krajach. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczonego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

d3gvo6q

Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 r. koncern zwiększył sprzedaż o 2,5 proc. do poziomu 10,2 mln aut i wprowadził na rynek pierwszy seryjny pojazd na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Sedan jest już dostępny w Japonii, zaś na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie 2015 r. Koncern jest też wiodącym producentem hybryd – obecnie kierowcy w Europie mogą wybierać spośród 15 modeli hybrydowych Toyoty i Lexusa.

Źródło: Toyota

ll/moto.wp.pl

d3gvo6q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3gvo6q
Więcej tematów