Trwa ładowanie...
30-03-2016 16:10

Test reflektorów agencji IIHS. Porażka klasy wyższej.

Test reflektorów agencji IIHS. Porażka klasy wyższej.Źródło: mat. prasowy
d7lm3if
d7lm3if

Amerykański Instytut Ubezpieczeniowy (IIHS) po raz pierwszy w swej historii przeprowadził testy skuteczności i działania samochodowych reflektorów. Pod lupę trafiło 31 modeli klasy średniej, z czego tylko jeden otrzymał ocenę pozytywną.

Próbom poddano 82 rodzaje lamp (sprawdzano światła wyprodukowane w różnych technologiach) zamontowane w 31 nowych autach oferowanych na rynku amerykańskim. Jedynie jedno z nich otrzymało najwyższą ocenę - dobrą, 11 przyznano ocenę satysfakcjonującą, 9 modeli otrzymało ocenę średnią, a kolejne 9 słabą.

W testach IIHS oceniano działanie świateł mijania i drogowych, systemów automatycznej zmiany strumienia, a także skuteczność lamp halogenowych, wyładowczych (ksenonowych/HID) oraz LED.

Spośród modeli oferowanych w Europie w najgorszej grupie znalazły się Volkswagen Passat, Mercedesy CLA i C-klasa oraz najnowsza Kia Optima. Nie pomogły im ani systemy doświetlające zakręty, ani światła LED. Przykładowo, C-klasa kiepsko radzi sobie w trybie świateł mijania, ujawniając obiekty na drodze znajdujące się w odległości 15 m. od samochodu, ale nie uwidaczniając przeszkód znajdujących się w odległości 200 m. przed autem. W tym przypadku w obu sytuacjach doskonale radzą sobie standardowe, halogenowe reflektory Hondy Accord (dostały lepsza ocenę niż wersja LED), które pozwalają dostrzec obiekty w obu odległościach. Natomiast Optima zebrała najgorsze wyniki pod względem oślepiania kierowców jadących z przeciwka, zarówno w wersji z aktywnym doświetlaniem zakrętów, jak i w standardowej.

Najniższą ocenę cząstkową otrzymały halogenowe lampy BMW serii 3. Kierowca tego auta, aby dostrzec i zareagować z taką samą skutecznością, jak jadący zwycięskim modelem w zestawieniu, musi poruszać się o ponad… 56 km/h wolniej od niego. „Trójka” BMW ostatecznie została łącznie oceniona na ocenę średnią i dołączyła do serii 2 oraz Subaru Legacy i Audi A4 (spośród modeli sprzedawanych w Europie). Oczko wyżej uplasowały się: Volvo S60, Volkswagen CC i Golf/Jetta, Subaru Outback, Mazda 6, Lexusy IS i ES, Infiniti Q50, Honda Accord oraz Audi A3. W tej grupie nie ma ani jednego samochodu oferowanego wyłącznie w USA.

d7lm3if

Bezapelacyjnym zwycięzcą testu jest hybrydowa Toyota Prius V, w Europie oferowana jako Prius +. Testowany model wyposażony był w lampy w technologii LED i automatyczne światła drogowe (długie), które dostępne są jako opcja. Wersja ze standardowymi, halogenowymi światłami otrzymała ocenę najniższą – słabe.

BC

d7lm3if
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d7lm3if
Więcej tematów