Nie od dziś wiadomo, że popyt na dobra luksusowe jest naprawdę duży i tak naprawdę im cena wyższa, tym lepiej. Przekonało się o tym ostatnio Porsche, które w zaledwie 48 godzin wyprzedało wszystkie 100 egzemplarzy luksusowej edycji Panamery.
Przedmiotem całego zamieszania była wersja Turbo S Executive Exclusive Series z praktycznie wszystkimi dostępnymi opcjami. Auto zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles i od razu zachwyciło najbogatszych. Wystarczyły dwa dni, a 100 sztuk tej Panamery w cenie 250 tys. euro każda (ok. 1 mln zł), zostało kupionych.
Auto posiada dwukolorowo pomalowane nadwozie - czarny odcień deep black metallic kontrastuje z kasztanowym lakierem chestnut brown metallic, który pokrywa karoserię poniżej klamek. Każdy ze 100 egzemplarzy jest malowany ręcznie. Opcję kolorystyczną uzupełniają czarne przednie wloty powietrza i 20-calowe obręcze Sport Classic. Na błotnikach umieszczono ręcznie malowane emblematy Porsche Exclusive.
W kabinie znajdziemy fotele i dolne panele drzwi z miękkiej, ciętej ręcznie skóry Poltrona Frau. Górne elementy paneli drzwi zdobi czarna skóra nappa. Wybrane detale mają kontrastujące, kasztanowe obszycia. Do dwukolorowego lakieru nadwozia nawiązują też kokpit i drzwi - orzechowe drewno przechodzi płynnie w lakier fortepianowy. Na desce rozdzielczej umieszczono tabliczkę znamionową z numerem seryjnym danego pojazdu.
Wraz z premierą limitowanej Panamery zadebiutował nowy system rozrywki dla siedzących na tylnych fotelach - Rear Seat Entertainment System Plus. Obejmuje on dwa 10,1-calowe ekrany dotykowe, wbudowaną kamerę, zintegrowany odtwarzacz DVD i dostęp do internetu. Za odtwarzanie dźwięku odpowiadają słuchawki bezprzewodowe lub nagłośnienie przestrzenne Burmester.
Opcjonalnie pojazd będzie oferowany z dopasowanym kolorystycznie zestawem walizek z wytłoczonym logo marki.
Na koniec przypominamy, że najtańsza Panamera kosztuje w Polsce 380 tys. zł, a najdroższa (Turbo S Executive) prawie 945 tys. zł.
mototarget.pl, mp/moto.wp.pl