Trwa ładowanie...
27-04-2011 09:18

Amerykańska ofensywa w Chinach

Amerykańska ofensywa w ChinachŹródło: zdjęcie producenta
d1p3j8g
d1p3j8g

Przez długie lata Ameryka Północna była najważniejszym rynkiem samochodowym na świecie. Teraz USA traci swoją pozycję na rzecz Chin. Do przedstawienia swojej oferty w Państwie Środka dużą uwagę przykładają najwięksi europejscy producenci przemysłu motoryzacyjnego. Teraz mocną ofensywę w Chinach zapowiedział amerykański Ford.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W ubiegłym roku Ford sprzedał w Chinach niemal 582,5 tysiąca samochodów. W porównaniu do roku 2009 producent ten zanotował wzrost sprzedaży na poziomie 40 proc. Tak doskonałe wyniki muszą zachęcać do inwestowania w chiński rynek. Jak deklaruje Ford, do końca 2015 roku na terenie Państwa Środka zostanie podwojona liczba salonów samochodowych tej firmy. To ogromna operacja, która już jest w fazie realizacji.

W Chinach samochody marki Ford można obecnie kupić w 340 firmowych salonach samochodowych. Co tydzień otwierane są dwa nowe, a tempo ich powstawania ma jeszcze wzrosnąć. Dla prywatnych przedsiębiorców, którzy są właścicielami chińskich salonów, to ogromne wyzwanie. Chodzi nie tylko o wybudowanie obiektów i sprowadzenie samochodów, ale też dobór odpowiedniej załogi.

Oprócz podwojenia liczby salonów samochodowych Ford ma też ambitne plany w zakresie oferty. Przed końcem 2015 roku amerykański producent zaproponuje w Chinach aż 15 modeli pojazdów nie licząc nowych, poddanych liftingowi odmian pojazdów już sprzedawanych na tym rynku. Koncern rozważa także wprowadzenie w Chinach samochodów marki Lincoln.

tb/

d1p3j8g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1p3j8g
Więcej tematów