Trwa ładowanie...
dwo9ed8

Włosi przeprowadzili skuteczną kampanię - duży spadek liczby pijanych kierowców

dwo9ed8
dwo9ed8

"Albo pijesz, albo jedziesz"- pod takim hasłem kampania społeczna we Włoszech przyniosła znaczące rezultaty. W ciągu trzech lat, jak wynika z danych policji drogowej, o ponad 17 procent spadła liczba osób prowadzących pojazdy w stanie nietrzeźwym.

Podczas gdy liczba kontrolowanych kierowców rośnie, policja stwierdza wyraźny spadek zjawiska siadania za kierownicą po wypiciu alkoholu. Liczne organizacje i stowarzyszenia, które przyłączyły się do kampanii prowadzonej jednocześnie w różnych mediach, są przekonane, że tak istotna poprawa bezpieczeństwa na drogach to właśnie jej rezultat.

Jeden z organizatorów kampanii, stowarzyszenie producentów piwa, poinformowało, że w ciągu 4 kolejnych lat jej hasła dotarły do 40 milionów Włochów za pośrednictwem prasy, radia, telewizji i internetu. Szczególną uwagę poświęcono 280 tysiącom uczestników kursów na prawo jazdy, którzy w 1200 ośrodkach szkoleniowych otrzymali materiały informacyjne.

W trakcie kampanii podkreśla się, że nie ma bezpiecznego poziomu konsumpcji alkoholu w przypadku prowadzenia samochodu. Tym ostrzeżeniom towarzyszą dane statystyczne: we Włoszech do jednej trzeciej wypadków drogowych, czyli do ponad 200 dziennie dochodzi z powodu spożycia alkoholu lub narkotyków.

Za wielki sukces edukacyjny uznano zeszłoroczną trasę po 9 włoskich miastach, w trakcie której tysiące osób podczas specjalnego eksperymentu mogło przekonać się osobiście, jak czuje się za kierownicą osoba po wypiciu alkoholu i jakie ryzyko jest z tym związane. Wielu z uczestników tej sugestywnej próby zapewniało, że nigdy nie poprowadzi samochodu w stanie nietrzeźwym.

We Włoszech dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi dla użytkowników ruchu drogowego wynosi 0,5 promila.

ll/sj, moto.wp.pl

dwo9ed8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dwo9ed8
Więcej tematów