Turbo Decoder: sposób na samochody?
Zatrzaśnięcie kluczy we wnętrzu samochodu, albo ich zgubienie to poważny problem, który na dodatek może wiązać się ze sporymi wydatkami. Jednym z rozwiązań tego problemu jest Turbo Decoder, urządzenie, które w kilkanaście sekund radzi sobie z zamkami samochodów kilku popularnych marek, a dodatkowo pozwala na dorobienie klucza, dzięki możliwości odczytu kodu. Urządzenie jest jednak ogólnodostępne i zapewne już dowiedzieli się o nim złodzieje.
Otworzenie samochodu bez kluczyka nie jest łatwe. Tym, którzy chcieliby tego dokonać w kilkanaście sekund, z pomocą przyszła bliskowschodnia myśl inżynierska. Turbo Decoder to urządzenie, które dostosowuje się do zamka samochodowego. Składa się ono z klucza i trzech pierścieni, którymi wykonuje się całą operację. Bagnet jest elementem mechanicznym wyposażonym w osiem tzw. otworów impresyjnych. Po włożeniu klucza do zamka, kręcąc pierścieniami urządzenia, jego użytkownik dostosowuje położenie ruchomych mechanizmów w otworach do zapadek zamka. W ten sposób, krok po kroku, tworzy się obraz oryginalnego klucza. Za pomocą tak ustawionego Turbo Decodera można otworzyć samochód, a dodatkowo odczytywany jest kod oryginalnego klucza, co pozwala wykonać jego kopię. Otwarcie samochodu w ten sposób trwa kilkanaście sekund.
Producent oferuje cztery rodzaje Turo Decodera. Zgodnie z jego zapewnieniem za ich pomocą można otworzyć samochody grupy Volkswagena - VW, Skoda, Audi - począwszy od 2006 roku produkcji, Porsche, Fiaty, Peugeoty, Citroeny, a także BMW. Czy to rzeczywiście możliwe? Liczne filmy z wykorzystania tego urządzenia zamieszczane w internecie chcą nas przekonać, że tak. Sforsowanie zamka nie oznacza jednak, że można odjechać samochodem. Do pokonania jest jeszcze immobiliser i alarm.
Sam fakt, że urządzenie takie jak Turbo Decoder można stworzyć, powinien dać do myślenia producentom samochodów. Co równie ważne, fakt, że bez ograniczeń można je sprzedawać w Polsce (cena blisko 4 tys. złotych), może wywoływać mieszane uczucia właścicieli samochodów.
tb/sj/tb, moto.wp.pl