Trwa ładowanie...
05-06-2013 14:26

Przejechał Mitsubishi Carismą milion kilometrów

Przejechał Mitsubishi Carismą milion kilometrówŹródło: Materiały prasowe
d1fhtcp
d1fhtcp

W Rudniku nad Sanem mieszka Jerzy Czaja, były żołnierz zawodowy i właściciel Mitsubishi Carisma, które przejechało już ponad milion kilometrów.

Pod maską srebrnej Carismy pracuje silnik wysokoprężny 1,9 DID (90 KM). Przez 17 lat przejechała 1 001 112 km, większość po polskich drogach i bez awarii. Pan Jerzy, były spadochroniarz z 16 Batalionu Powietrzno-Desantowego w Krakowie wspomina, że do zakupu auta zmusił go wypadek i złomowanie dotychczasowego samochodu. Zdecydował się na dwuletnią Carismę sprowadzoną ze Szwajcarii, którą sprzedawała sąsiadka. W momencie zakupu auto miało na liczniku 50 000 km.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Dodaje, że połowie lat 90-tych samochód robił na wszystkich wrażenie, gdyż na polskich drogach królowały Maluchy, Fiaty 125p oraz Żuki. Carisma była biurem na kołach, gdyż właściciel prowadził działalność gospodarczą. Służył też do załatwiania materiałów do budowy domu. - To auto ma wszystko poza klimatyzacją. Pamiętam że koledzy zachwycali się bryłą oraz osiągami silnika - mówi pan Jerzy.

d1fhtcp

Auto z zewnątrz nie wygląda na "milionera" choć posiada niewielkie ogniska korozji. - Dopiero, kiedy usiądzie się na miejscu kierowcy można wierzyć, że przejechał ponad milion kilometrów - fotel jest już tak wysiedziany, że człowiek zapada się w nim jak w sportowe siedzenie kubełkowe - śmieje się właściciel. Podkreśla, że wielką zaletą samochodu jest niskie spalanie, nieprzekraczające na trasie 5 l/100 km i że ma do niego pełne zaufanie - w zeszłym roku wybrał się z przyczepką z kilkusetkilogramowym towarem do Francji i wrócił do Polski bez kłopotów. - Co ciekawe, wcześniej pilnowałem wymiany oleju co 10 tys. km, potem co 15 tys. km, aż wreszcie zacząłem zmieniać olej co 20-25 tys. km - mimo to samochód nawet dziś sprawuje się świetnie. Zimą - kiedy jest minus 15 stopni Celsjusza trzeba silnik trochę pokręcić - trzy, cztery razy kluczykiem aż nagrzeją się świece. Nigdy nie potrzebowałem kabli do reanimacji auta - opowiada o swojej Carismie pan Jerzy.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Jego zdaniem tajemnicą długowieczności auta jest tankowanie paliwa dobrej jakości i natychmiastowe usuwanie wszelkich usterek. Przez cały okres użytkowania musiał wymienić łożyska we wszystkich kołach, wahacz z tyłu, tarcze hamulcowe, końcówki wahaczy, stabilizator oraz uszczelkę chłodnicy. Jak na samochód z takim przebiegiem - niewiele. - Kupiliśmy niedawno z żoną nowy samochód i była już tym autem w serwisie częściej niż ja Carismą przez 17 lat. Najlepiej wspominam rodzinne wyjazdy na wakacje. Carisma ma już u mnie dożywotnie miejsce w garażu. Zostaje w rodzinie, zasłużyła sobie - kończy Jerzy Czaja.

Źródło: Mitsubishi

ll/moto.wp.pl

d1fhtcp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fhtcp
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj