Trwa ładowanie...
04-02-2016 11:11

Polski rynek hybryd wzrósł o 40 proc.

Polski rynek hybryd wzrósł o 40 proc.Źródło: Tomasz Budzik
dufnrmi
dufnrmi

W 2015 r. sprzedano w Polsce 5 539 samochodów z napędem hybrydowym. Jest to wynik o 40 proc. lepszy od osiągniętego rok wcześniej.

Rodzimi klienci zainteresowali się łącznie 26 modelami 12 marek. Zdecydowanym liderem tego rynku jest Toyota, która posiada 69-procentowy udział. Drugie miejsce należy do Lexusa (27 proc. udziału w rynku) a trzecie do Mitsubishi (1,64 proc.) Pozostałe marki nie przekroczyły progu 1 procenta udziału w rynku.

Toyota zanotowała wzrost rejestracji hybryd o 61 proc., tj. o 1 451 aut. Największym powodzeniem cieszył się Auris, którego sprzedano 2 965 egzemplarzy (wzrost o 65 proc.). Druga lokata należy do Yarisa (1 113 sztuk, wzrost o 59 proc.).

Wśród hybrydowych Lexusów klienci najchętniej kupowali SUV-a NX (797 sztuk, wzrost o 52 proc.). Dobrze poradził sobie też Mitsubishi Outlander, którego zarejestrowano w ubiegłym roku 91 egzemplarzy (wobec 32 sztuk w 2014 r.). Spadek zanotowało Infiniti z modelem Q50 (z 87 do 39 sztuk), zaś debiutujący w grudniu 2014 r. hybrydowy Ford Mondeo trafił do 44 nabywców.

ll

dufnrmi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dufnrmi
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj