Peugeot 308 R Concept: na sportowo
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Peugeot zaprezentuje swojego "sportowca" - model 308 R Concept.
O charakterze pojazdu stanowi przede wszystkim niskie, atletyczne nadwozie o szerokim rozstawie kół. Od "konwencjonalnej" wersji 308-ki odróżniają go jeszcze elementy stylistyczne, detale oraz rasowa linia. Przód auta pokryto niemetalizowanym czerwonym lakierem, położonym na fluorescencyjnym podkładzie, nadającym mu płomienną barwę. Mocno kontrastuje to z niebieskawą czernią tylnej części pojazdu. Drzwi, przednie błotniki, boki, progi, maska oraz zderzaki wykonano z włókien węglowych zaś z seryjnego samochodu zachowano jedynie dach i klapę bagażnika. Skośne linie połączenia zostały zainspirowane konceptem Onyx.
Dodatkowo dynamizmu dodają agresywny przód z trzema wlotami powietrza umieszczonymi w jego dolnej części. Zajmują one całą szerokość zderzaka zwiększoną o 30 mm z każdej strony. Cienkie, poziome listwy środkowego wlotu obramowano chromowaną listwą w ciemnoniebieskim odcieniu, natomiast boczne wloty wyróżniają się charakterystyczną kratownicą z włókien węglowych. Z seryjnego Peugeota 308 przejęto reflektory Full LED, które podkreślają muskulaturę przednich błotników i boku nadwozia. Uwagę zwracają też lusterka boczne połączone z nadwoziem listwą z włókien węglowych.
Obniżone o 26 mm nadwozie jest dodatkowo podkreślone spojlerami progowymi z wkomponowanymi, czarnomatowymi listwami ozdobnymi. W przeprofilowane nadkola wkomponowano 19-calowe felgi, na których widnieje chromowane logo marki w ciemnoniebieskim odcieniu oraz oznaczenie "R" w czerwonomatowym kolorze. 308 R Concept posiada duży spojler, który ma zapewniać większą siłę docisku.
Zespół napędowy i układ jezdny zostały zaprojektowane przez Peugeot sport. Pod maską ukryto znany z modelu RCZ R silnik o pojemności 1,6 l i mocy 270 KM, którego spalanie wynosi 6,3 l/100 km. Wiele jego części wzmocniono - przed obróbką mechaniczną blok silnika poddano obróbce cieplnej, zastosowano również kute tłoki wykonane z aluminium, podwójne smarowniczki tłoków oraz panewki korbowodu z polimeru.
Moc przenoszona jest na koła za pomocą manualnej, 6-biegowej skrzyni. Przednie zawieszenie auta wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen), którego działanie jest wyczuwalne przy przyspieszaniu, podczas hamowania oraz na wirażach. Zastosowane hamulce to Alcon o wymiarach 380 mm średnicy i 32 mm grubości (przód) oraz odpowiednio 330 i 22 mm (tył). Są to tzw. tarcze pływające, montowane w aluminiowym dzwonie ze stałymi, 4-tłoczkowymi zaciskami. Koncepcyjny Peugeot posiada opony 235/35 R19.
Źródło: Peugeot
ll/moto.wp.pl
Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!