Trwa ładowanie...

Niemcy najchętniej kupują auta w kolorze...

Niemcy najchętniej kupują auta w kolorze...Źródło: zdjęcie producenta
d3bsn27
d3bsn27

Jak wynika z zestawienia dotyczącego rynku niemieckiego, klienci nad Renem w większości preferują nowe auta utrzymane w stonowanym kolorze nadwozia. Najczęściej wybór kupujących pada na kolor czarny lub srebrny.

Niemiecki urząd rejestracyjny KBA przygotował ciekawy ranking rejestracji nowych aut pod kątem najpopularniejszych kolorów nadwozia. Okazuje się, że kierowcy nad Renem w większości wolą auta, które lakierem nie wyróżniają się na ulicy. To dlatego zdecydowanym liderem na liście są kolory czarny i szary/srebrny, których udział wynosi odpowiednio 31 proc. oraz 30,9 proc. (na podstawie danych za rok 2011).

Na pozycji trzeciej znajdują się natomiast auta białe (13 proc.). Na przestrzeni ostatnich lat jest to kolor zyskujący coraz większą popularność wśród klientów. To samo tyczy się też brązowego i jego różnych odcieni (aktualnie 6 proc. z 3,6 proc. na koniec roku 2010).

Ciekawie wyglądają też notowania takich kolorów jak np. czerwony. Jeszcze 20 lat temu udział aut z tak pomalowanym nadwoziem wynosił w Niemczech około 25 proc. Obecnie jest to wielkość rzędu 5,8 proc.

Niemieccy klienci najwidoczniej nie przepadają za rzucającymi się w oczy jaskrawymi kolorami takimi jak żółty i pomarańczowy, które podobnie jak wcześniej nie stanowią znaczącej części rynku.

(źródło: Samar)

d3bsn27
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3bsn27
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj