Mini John Cooper Works Concept zadebiutuje w Detroit
John Cooper Works to oznaczenie najszybszych modeli Mini. Również w przypadku najnowszej, trzeciej generacji niemiecko-brytyjskiego samochodu do oferty trafi odmiana JCW, której wersja koncepcyjna zostanie zaprezentowana na początku 2014 roku w Detroit.
Mini w swojej najszybszej odmianie to samochód będący liderem segmentu, a przy tym mogący pochwalić się modną i agresywną stylistyką. Choć cena tego modelu jest wysoka, to w zamian kierowca otrzymuje spory zapas mocy i zawieszenie godne samochodu sportowego. Podczas Salonu Samochodowego w Detroit zostanie zaprezentowana wersja koncepcyjna Mini John Cooper Works oparta na trzeciej generacji tego modelu. Wyróżniać się będzie 18-calowymi felgami, specjalnym szarym lakierem, nowymi elementami aerodynamiki i czerwonymi akcentami podkreślającymi charakter samochodu.
Auto bazuje na najnowszej generacji Mini. Większy rozstaw osi i kół niż w poprzednim modelu ma bezpośredni wpływ na charakterystykę jezdną auta. Nowy model wyróżnia się wielkimi wlotami powietrza w miejscach, gdzie seryjne wersje mają lampy przeciwmgłowe. Przedni pas charakteryzuje się też precyzyjnie zaprojektowanymi kanałami powietrznymi, czarnym grillem i głównymi lampami w technologii LED. W skład zestawu aerodynamicznego JCW wchodzą także specjalnie konturowane progi oraz tylny fartuch z dyfuzorem. W górnej części nadwozia pojawiły się kolejne elementy służące poprawie opływu powietrza i optymalizacji stabilności przy wielkich prędkościach: spoiler dachowy oraz owiewki tylnych słupków.
Nowy lakier Bright Highways Grey to efekt specjalnej technologii malowania i wykończenia: po ręcznym wypolerowaniu nadwozie pokrywane jest bezbarwnym lakierem o wyjątkowym, iście lustrzanym połysku, podkreślającym wyjątkową pigmentowość głównej warstwy kolorystycznej. Dopełnieniem są typowe dla John Cooper Works akcenty o kontrastowej barwie czerwieni: dach, spoiler i obudowy lusterek, ale też obramowania kół, zaciski hamulcowe, ramki kierunkowskazów oraz przedniego i tylnego fartucha. Auto ma także wyścigowe pasy: czerwone na masce i klapie bagażnika, białe na dachu. Na środku tylnego zderzaka widać końcówki sportowego układu wydechowego, który dba o osiągi i odpowiedni dźwięk sportowego Mini.
sj, moto.wp.pl