Trwa ładowanie...
19-10-2015 14:50

Kolejne oszustwo Volkswagena? Tym razem chodzi o bezpieczeństwo

Kolejne oszustwo Volkswagena? Tym razem chodzi o bezpieczeństwoŹródło: PAP/EPA, fot: WOLFGANG KUENSTLE
d2rdyt0
d2rdyt0

Czy niemiecki koncern mijał się z prawdą także w innej sprawie niż normy emisji spalin? Przedstawiciele amerykańskiej firmy doradczej Stout Risius Ross twierdzą, że Volkswagen podawał także nieprawdziwe dane dotyczące ofiar wypadków samochodowych.

W USA każdy z producentów samochodowych jest zobowiązany do podawania stosownym urzędom dokładnej statystki wypadków z udziałem własnych samochodów. Zawierają one m.in. dane o ofiarach śmiertelnych i osobach rannych w takich zdarzeniach. W ostatniej dekadzie Volkswagen AG zgłaszał takie raporty, w których średnia poszkodowanych była najniższa spośród 11 największych producentów, oferujących swoje samochody na rynku amerykańskim.

Według zgromadzonych informacji VW w tym okresie raportował nawet dziewięciokrotnie mniej zdarzeń niż jego rynkowi konkurenci. Nie do końca jednak pokrywa się to z danymi zebranymi przez National Highway Traffic Safety Administration (amerykańską instytucję zajmującą się bezpieczeństwem na drogach), a dotyczącymi liczby wypadków śmiertelnych na autostradach w USA. W tym roku na podobnej nieścisłości zostały przyłapane Honda i Fiat/Chrysler, za co zostały nałożone na nie kary finansowe, ale nawet te firmy podawały dane o połowę wyższe niż VW.

Przedstawiciele SRR zaznaczają, że nawet biorąc pod uwagę jedynie raporty dotyczące wypadków pojazdów firmowych, można zauważyć drastyczna różnicę pomiędzy liczbami podawanymi przez koncern VAG, a resztą producentów. General Motors, które w USA przeprowadziło w ubiegłym roku najwięcej, bo ponad 70 kampanii serwisowych dotyczących ponad 30 milionów aut, zgłosiło średnio 524 wypadki w ciągu dekady na milion pojazdów. Średni wynik dla wszystkich producentów aut w tym czasie to 301 zdarzeń na milion aut. Niższe wartości podawały w tych raportach Chrysler, Honda i Nissan (od niemal 80 do 100). W tym okresie VW poinformował o 34 zdarzeniach.

Raporty dotyczące ofiar wypadków samochodowych są zbierane przez NHTSA w ramach systemu „wczesnego ostrzegania”, mającego na celu wykrycie defektów fabrycznych samochodów, mogących prowadzić do zagrożenia życia użytkowników aut.

d2rdyt0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2rdyt0
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj