Trwa ładowanie...
02-09-2013 16:20

Ferrari 458 Speciale zadebiutuje we Frankfurcie

Ferrari 458 Speciale zadebiutuje we FrankfurcieŹródło: zdjęcie producenta
d3deswf
d3deswf

Ferrari 458 zostało zaprezentowane we Frankfurcie w 2009 roku. Bardzo szybko zostało okrzyknięte najlepszym modelem włoskiej marki od wielu lat. Świetna stylistyka i imponujące osiągi przyczyniły się do sukcesu, ale marce z Maranello szybko urósł konkurent w postaci McLarena MP4-12C. Dlatego teraz Ferrari odpowiada modelem 458 Speciale, który po raz pierwszy będzie można zobaczyć na Salonie Samochodowym we Frankfurcie.

Silnik V8 z Ferrari 458 dwa lata z rzędu otrzymała tytuł najlepszego silnika sportowego na świecie. Nie przeszkodziło to włoskim inżynierom wprowadzenia kilku poprawek, dzięki czemu jego moc wzrosła z 570 do 605 KM. Jest to najmocniejsza wolnossąca jednostka V8 w historii marki. Oprócz zwiększenia mocy, zadbano też o ograniczenie masy, która w odmianie Speciale wynosi 1290 kg (blisko 200 kg mniej niż w modelu podstawowym). Dzięki tym zabiegom poprawione Ferrari 458 osiąga 100 km/h w zaledwie 3 sekundy, a dwie setki na liczniku pojawiają się po 9,1 s. W standardowym teście aut włoskiej marki, czyli okrążeniu toru Fiorano, 458 Speciale uzyskało czas 1 min 23,5 s.

Mocniejsza wersja dwuosobowego Ferrari otrzymała nieco zmieniony wygląd. Wszystkie modyfikacje wiążą się z poprawą osiągów. Dodatkowe elementy aerodynamiczne i otwór na masce poprawiający pracę chłodnicy nieco pogorszyły wygląd samochodu, ale poprawiły jego osiągi. Redukcję masy najbardziej widać we wnętrzu, które jest teraz dużo bardziej spartańskie i przypomina najbardziej ekstremalne modele w historii marki.

Specjalnie dla tego modelu opracowano opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które wraz z poprawioną elektroniczną szperą poprawiają właściwości jezdne Ferrari. 458 Speciale może pochwalić się wyjątkową przyczepnością, która daje efekt w postaci przeciążeń bocznych równych 1,33 g, co jest najwyższą wartością w drogowym aucie Ferrari jaką udało się kiedykolwiek osiągnąć. Poprawiona elektronika dbająca o trakcję i prowadzenie w zakrętach ma zapewnić jeszcze bardziej imponujące osiągi.

sj, moto.wp.pl

d3deswf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3deswf
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj