Trwa ładowanie...

Piękna Alfa wygrała w legendarnym konkursie

Piękna Alfa wygrała w legendarnym konkursieŹródło: Materiały prasowe
d49wlma
d49wlma

We włoskim mieście Cernobbio nad malowniczym jeziorem Como zebrano najpiękniejsze samochody, jakie zna historia motoryzacji. Tegoroczny konkurs elegancji Concorso d’Eleganza Villa d’Este przebiegał według zmienionego scenariusza, a jego zwycięzcą okazała się olśniewająca Alfa Romeo.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Concorso d’Eleganza Villa d’Este to konkurs elegancji dla samochodów, który może poszczycić się najdłuższą na świecie tradycją. W zapoczątkowanym w 1929 roku wydarzeniu jury co roku wybiera najbardziej dostojne samochody wyprodukowane pomiędzy 1920 a 1970 rokiem. W tym roku do najpiękniejszych samochodów dołączyły motocykle, otoczenie wystawnych włoskich willi stało się scenerią prezentacji kilku ciekawych pojazdów koncepcyjnych. Dla najzamożniejszych gości pokazu atrakcją była również aukcja, podczas której 32 wyjątkowe i unikatowe samochody zmieniły swoich właścicieli.

* CONCORSO D'ELEGANZA - ZOBACZ GALERIĘ * Samochody biorące udział w wydarzeniu w sumie warte były dziesiątki jeśli nie setki milionów dolarów. Auta zostały podzielone na osiem grup. Wśród pojazdów najbardziej luksusowych można było podziwiać pojazdy wyprodukowane pomiędzy 1933 a 1942 rokiem. Wśród nich znalazły się m.in.: Rolls-Royce Phantom II, Lincoln K Series V12, Bugatti 57 Ventoux, Talbot-Lago T23 czy Alfa Romeo 6C 2500 SS. W klasie „Open Sky” zaprezentowano kabriolety. Wśród nich znalazły się: Rolls-Royce 20/25, Alfa Romeo 8C 2300, Mercedes-Benz, 380 K W22 oraz Hispano-Suiza K6 z 1936 r.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

W klasie C znalazły się sportowe samochody lat pięćdziesiątych. O przychylność jurorów walczyły tu m.in.: Talbot-Lago T26 GS, Lancia, Aurelia B24 S 'America', Jaguar, XKSS oraz Ferrari 212 Export. To od tego samochodu zaprezentowanego w 1950 roku zaczęła się światowa kariera włoskiego producenta. Choć Ferrari wyprodukowało jedynie 28 sztuk modelu 212 Export, pojazd ten swoimi własnościami i starannością wykonania zachwycił najzamożniejszych miłośników sportowych aut. Wiele emocji wzbudziły samochody zakwalifikowane do klasy D, w której znalazły się małe samochody o wielkich osiągach. W szranki stanęły tu takie sportowe cacka jak niezwykle nowoczesny jak na swoje lata Abarth 205 Monza z 1950 r., Siata 208 S, legendarne Porsche 356, a także wyglądająca na ich tle nieco konserwatywnie Alfa Romeo 1900C Super Sprint z 1955 r. Zwycięzcą tegorocznego Concorso d’Eleganza Villa d’Este okazał się jednak inny
młodszy, włoski samochód.

d49wlma

Podczas konkursu Concorso d’Eleganza Villa d’Este szalone lata sześćdziesiąte były reprezentowane przez Mercedes-Benz 300 SL, urzekające połączeniem dynamiki i elegancji Maserati 3500 GT, bezkompromisowe Ferrari 250 GT SWB California i ekstrawaganckiego – jak na standardy tej marki - Rolls-Royce’a Silver Cloud III. Mocno obsadzona była grupa pierwszych samochodów supersportowych. W klasie F znalazły się liczący sobie pół wieku, ale wciąż budzący żywe reakcje Jaguar E-Type, Aston Martin DB4 GT i przede wszystkim Alfa Romeo 33 Stradale.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Pojazd ten decyzją jury został uznany zwycięzcą Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2011. Samochód powstał w 1968 roku, a na drogi wyjechał tylko w 18 sztukach. Tuż po swoim rynkowym debiucie kosztował 17 tys. dolarów przy średniej cenie nowego samochodu wynoszącej nieco ponad 2800 dolarów. W modelu 33 Stradale zastosowano ośmiocylindrowy silnik w układzie V8 o pojemności 2.0 l. Jednostkę o mocy 230 KM w wersji drogowej lub 270 KM w wersji torowej umieszczono centralnie, a napędzanie samochodu powierzono tylnym kołom. Kierowca tego modelu Alfy Romeo mógł osiągnąć prędkość 100 km/h w czasie niespełna 6 sekund i rozpędzić się do maksymalnej prędkości 260 km/h.

* CONCORSO D'ELEGANZA - ZOBACZ GALERIĘ * Inna Alfa Romeo, 6C 2500 SS, wydał się najpiękniejszym samochodem publiczności Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Najstarszym zwycięzcą konkursu okazał się motocykl z 1919 roku - American Pierce Four. Podczas konkursu zaprezentowano również najciekawsze prototypy.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

W tej kategorii zwycięzcą okazał się Aston Martin Zagato, który zyskał większe uznanie niż Ferrari Super America 45, Audi Quattro Concept, szalone kombi Mercedes-Benz Concept Shooting Brake, znany już Renault DeZir i supersportowy Scuderia Cameron Glickenhaus, P4/5 z nadwoziem wykonanym z włókna węglowego.

Organizator Concorso d’Eleganza Villa d’Este, koncern BMW, zaprezentował również swój prototyp. Ekstrawagancki model 328 Hommage powstał, by uczcić 75. rocznicę debiutu oryginalnego 328.

d49wlma
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d49wlma
Więcej tematów