Opel Astra Classic 1.6 16V: Pierwsza gwiazda z Gliwic

2010.09.21 00:00 autoswiat.pl 143opinie
a a a
fot. autoswiat.pl

Pojawienie się w 1998 r. Astry II nie oznaczało końca dotychczasowego modelu. Pozbawiona wielu niedociągnięć pierwsza generacja kompaktu Opla wytwarzana była pod nazwą Astra Classic aż do 2002 r. w Gliwicach. Mimo że auto odstaje stylistycznie od ówczesnych rywali, ma niepodważalne atuty - obecnie najważniejsze wydają się niskie koszty utrzymania, wynikające z prostej konstrukcji i tanich części zamiennych.

(fot. autoswiat.pl)
Opel nie przyłożył się do zabezpieczenia antykorozyjnego Astry I. Problem rdzy dotyczy nie tylko aut z początków produkcji (model debiutował w 1991 r.), lecz także wytwarzanej później wersji Classic. Oczywiście, mocno skorodowane egzemplarze stanowią dużo mniejszy odsetek w młodszej grupie wiekowej, ale i tak warto zdawać sobie sprawę z tego typu problemów, żeby nie kupić felernego auta. Korozję najszybciej znaleźć można na wlewie paliwa, tylnych nadkolach i progach.

Czy GM odrobił lekcje? Wystarczy spojrzeć na drugą generację modelu, która znacznie rzadziej miewa takie usterki. Wspominamy o niej, gdyż stanowi ona naturalną konkurencję dla opisywanego modelu z uwagi na niewielką różnicę w cenie zakupu. Astrę Classic kupimy już za prawie 5 tys. zł, a jej młodszą konstrukcyjnie "siostrę" - gdy dopłacimy około dwóch tys. zł.

(fot. autoswiat.pl)
W przypadku Astry Classic szansa na zadbane auto pochodzące od pierwszego polskiego właściciela okazuje się większa niż w przypadku "dwójki", która zwykle jest pojazdem importowanym i co za tym idzie - często ma powypadkową przeszłość. Co ciekawe, na rynku wtórnym Astra I Classic jest niezbyt popularna. Jej minus stanowi ubogie wyposażenie (w standardzie tylko ABS i jeden airbag) oraz wnętrze przeciętnej wielkości.

Astra z silnikiem 1.6 16V o mocy 100 KM to całkiem dynamiczne auto, szczególnie gdy porówna się ją z ośmiozaworowymi wersjami 1.4 i 1.6. Problemem motoru 16V jest to, że nie ma on, tak jak jednostki 8V, bezkolizyjnego rozrządu, a w Astrze zdarzają się przypadki pękania pasków. Poza tym trzeba w nim kontrolować poziom oleju silnikowego, gdyż spala go więcej niż podobne silniki konkurencji. Z drugiej jednak strony wersje z mniejszą liczbą zaworów lepiej znoszą montaż instalacji LPG, która w tej klasie cenowej jest normą.

Podsumowanie - Classic to I generacja Astry z poprawionymi słabymi punktami. Z uwagi na dość krótki okres od zakończenia produkcji uda się jeszcze znaleźć dobrze utrzymane egzemplarze. Niestety, jest ich coraz mniej. Poza tym auto ma wewnętrzną konkurencję w postaci Astry G, która osiąga zbliżone ceny, mimo że jest dużo nowocześniejszym pojazdem.

Polecamy w Autoswiat.pl: Audi Allroad 2.5 TDI - Mocno uzdolnione kombi

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 4 57.14%
nie 3 42.86%

Opinie (143)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

1
1
~3x 2010-09-25 (22:40) 3 lata 6 miesięcy 29 dni 14 godzin i 19 minut temu

lanos 1.6 16V lepszy od astry
mocniejszy silnik, wyższy moment obrotowy. Nowocześniejszy design i niska cena. Za auta z tych samych lat produkcji zapłaci się o blisko 2 tys. mniej. Dlatego, że lanos ma silnik z opla, jest trwalszy ale ma nieszanowaną w Polsce markę. A przecież puki co daje radę nawet na naszych dziurawych drogach.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

2
0
~blaster997 2011-04-09 (12:14) 3 lata 15 dni i 45 minut temu

astra I 1994r1.4+gaz
kumpel kupił taką za 1800zł i śmiga bo za drobną korozją i wymienianiu części które się zużyły nic dodatkowego nie robił

odpowiedz

0
1
~~~ 2010-09-22 (07:31) 3 lata 7 miesięcy 2 dni 5 godzin i 28 minut temu

Konkurencją dla Golfa jest wszystko co ma koła i jeździ. Nawet Polonezem jeździ mi się o wiele przyjemniej. Astra też nie zachwyca - ciasna, głośna i słaba, z Lanosem przegrywa pod każdym względem, no może poza tym, że Lanos nie był dostępny w wersji combi.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~Lacatus 2010-10-02 (03:19) 3 lata 6 miesięcy 22 dni 9 godzin i 40 minut temu

Połowe ludzi w Polsce stac tylko na takiego ``złoma`` ty Szrocie ...
Połowe ludzi w Polsce stac tylko na takiego ``złoma`` ty buraczku.. Szanuj innych gamoniu!

odpowiedz

2
0
~tomco23 2010-09-27 (09:59) 3 lata 6 miesięcy 28 dni 3 godziny i 1 minutę temu

astra
zgadzam sie ja akurat mam Vectre A 1,6 8v naprawde bezawaryne auto (a mam je od 15 lat) wymienialem tylko plastykowe laczniki stabilizatora (ale droge mam szutrowa z dziurami wiec wybaczalne) raz wyminana pompki paliwa,raz okładziny tył (po 300 tys !),2 razy szlif glowicy(wiecej nie warto bo uszczelka zaczyna potem strzelac co 5000-10000 ) i klocki przod co 50000-70000 co wiecej dodam olej od wymiany do wymiany nie dolewany (nawet po przejechaniu 300000),auto trudne do zarzniecia dodatkowo mam mondeo i Vectre C nawet nie potfia sie zblizyc bezawaryjnoscia a pompa wtryskowa w silniku 2,2 Dti to jakies nieporozumienie juz ponad 10000 zl w to to wsadzilem (nie przejechalem 100000km a juz 3 razy pompa siadla)nie wspomne tulejek zawieszenia co 10000 -20000km ,a Vectra A ciagle jezdzi.(a kiedys glupi planowalem ja sprzedac) ....

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
1
~Tede 2010-09-26 (02:48) 3 lata 6 miesięcy 29 dni 10 godzin i 11 minut temu

Przeżyłem dachowanie Lanosem
przy dużej prędkości na niebezpiecznym zakręcie. Żaden słupek się nie wgiął, reszta blach pognieciona ale spokojnie do naprawy. Trzy osoby jadące wyszły bez szwanku ze zdarzenia - osoba jadąca z tyłu, mimo iż nie miała zapiętych pasów, lekko tylko zadrapała nogę. Autem wróciliśmy o własnych siłach 20 km do domu...

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
1
~hecki 2010-09-22 (09:10) 3 lata 7 miesięcy 2 dni 3 godziny i 49 minut temu

ale kogo stać na olej do niej?:)
Każdy opel "pije" olej i to litrami rocznie!Tanie części?Nikt nie bierze pod uwagę ,że cały czas trzeba przy niej grzebać:)

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

0
1
~Krzysztof 2010-09-21 (22:37) 3 lata 7 miesięcy 2 dni 14 godzin i 22 minuty temu

LANOS 1,6 bije Astre na glowe
zarowno pod względem silnika, trwałości blach czy ogólnie niezawodności. Pewnie zostane wysmiany i zmieszany z blotem ale taka jest niestety prawda.

odpowiedz

pokaż 10 ukrytych odpowiedzi

0
1
~123T 2010-09-25 (07:44) 3 lata 6 miesięcy 30 dni 5 godzin i 15 minut temu

Lepiej kupić Golfa III 1,8 90 KM niż Astrę 1,6 16V
Silnik Astry często już po 100 tys km bieże olej, ma nietrwały rozrząd i wady przepustnicy. A jednostka 1,8 8V z Golfa III jest nie do zajechania i jej serwisowanie kosztuje grosze

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

0
1
~ProLand 2010-09-25 (22:01) 3 lata 6 miesięcy 29 dni 14 godzin i 58 minut temu

Zamienic tylko te czarne kolpaki
na jakies kolorowsze i super auto... Mozna troszke stuningowac na wlasny styl, Spoiler Srebrne alufelgi, czerwony kolor i mozna tym jezdzic nie wstydzac sie jeszcze z 8lat :)

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
2
~HAHAHA 2010-09-27 (13:39) 3 lata 6 miesięcy 27 dni 23 godziny i 20 minut temu

astry classic to największe złomy jakie niemcy robili!!!
wiem bo znajomy ma od nowości tego szrota i już 2 razy wycinał nadkola żeby wspawać nowe, chyba zapomnieli ocynkować nadwozia nie mówiąc już o wyposażeniu hahahahaha - astra I to król wiejskich imprez, tak jak zresztą golf, ale jakbym musiał wybrać jedno z nich to byłby to golf. Z porównywalnych roczników, osiągami i wyposażeniem astra nie dorówna!

odpowiedz

0
1
~znawca 2010-09-27 (11:30) 3 lata 6 miesięcy 28 dni 1 godzinę i 29 minut temu

wiejski klasyk
zaraz po golfie

odpowiedz

0
1
~zem 2010-09-26 (06:33) 3 lata 6 miesięcy 29 dni 6 godzin i 26 minut temu

dla mnie tylko Ford
vw opel audi przerabiałem te marki auta były 2-3 letnie , uwazam ze ford pod wzgledem awaryjnosci bije konkurencje

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
1
~Nie znam 2010-09-26 (06:46) 3 lata 6 miesięcy 29 dni 6 godzin i 13 minut temu

Kto mi wytłumaczy?
Czym się różni Astra I, od Astry G?

odpowiedz

0
1
~Tbird 2010-09-22 (11:38) 3 lata 7 miesięcy 2 dni 1 godzinę i 21 minut temu

Szrot
Czy WP ma jakąś prowizję od składów szrotu czy jak? Co chwilę pojawia się artykuł o tym jak super jest kupić sobie jakiegoś zajechanego złoma.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

0
1
~aaaaaa 2010-09-25 (23:02) 3 lata 6 miesięcy 29 dni 13 godzin i 57 minut temu

to nie kołpaki
to felgi

odpowiedz

0
1
~zwykły 2010-09-25 (22:59) 3 lata 6 miesięcy 29 dni 14 godzin i 1 minutę temu

---------
żeby jeszcze te blachy nie korodowały to by było w miare autko

odpowiedz

1
0
~piotr22blink182 2010-09-22 (09:02) 3 lata 7 miesięcy 2 dni 3 godziny i 57 minut temu

Super auto
witam ja mam asterke z 97" 1.4 na gazie w sedanie jezdze juz prawie dwa i pół roku wersja osmio zaworowa i jest to samochód nie do zajechania zrobilem nim juz prawie 50 000 km i moje naprawy skonczyly sie tylko na wymianie opornika do dmuchawy w tych modelach psuja sie dosc czesto koszt ok. 100zł poza tym na gazie spala ok. 20 zł na 100km to jakies 10 l gazu pozdrawiam

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

1
0
~pilek 2010-09-25 (21:00) 3 lata 6 miesięcy 29 dni 15 godzin i 59 minut temu

astra z dieslem
miałem astrę f 1.7d z oplowskim motorem bez turbiny , osiągi słabe ale za to spalanie nigdy nie przekroczyło 6 l ropy . przez 2 lata użytkowania zrobiłem około 50tyś byłem zadowolony z użytkowania bezawaryjnej jazdy co przy przebiegu ponad 500tyś nie każdy potrafi . teraz mam omę też z dieslem i jest OK.POLECAM OPLE są super

odpowiedz

0
3
~golfman 2010-09-25 (20:45) 3 lata 6 miesięcy 29 dni 16 godzin i 14 minut temu

ALternatywą dla golfa jest
GOLF - i tyle w temacie

odpowiedz

Bądź z nami na bieżąco

  • Kup używane

  • Kup nowe

Kup części

MotoIntegrator

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele